بهینه سازی داخل سایت


آنچه که در مورد بهینه سازی داخل سایت و نکته‌ای که باید بگویم این است که برای گوگل مهمترین بخش صفحه تیتر آن است البته ممکن است که شما یک عبارتی را در گوگل جستجو کنید و ببینید یک سری نتایج نمایش داده شده که اصلا در تیتر آن کلمه های کلیدی نیست آن مبحث جدایی دارد که مربوط به لینک های دریافت شده آن صفحه می باشد

 برای گوگل تیتر بسیار مهم است آنچه که در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است مثلاً تگ تیتر دقیقا در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و تگ توضیحات یک بخش مهم است که ۲۵۵ کاراکتر می باشد و زیر عنوان در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود که ما همیشه می‌گوییم زمانیکه توضیحات را می خواهید بنویسید سعی کنید یک توضیح مختصر جذاب برای مخاطب بنویسید  می‌گویم جذاب به دلیل اینکه باید جذاب باشد مخصوصا بخش توضیحات البته گوگل به این شکل است که یک سری کارها را خودش انجام می‌دهد و یک سری کارها را از کاربران خود کمک می گیرد مثلا فرض کنید بهینه سازی سایت را جستجو کنید ممکن است که در گوگل برای ما عبارت سوم میاید  یعنی جستجوی سوم باشد اما وقتی ما به کاربران بگوییم که  جست و که کلی اول می آورد این شانس را به این سایت می دهد از خودتان هم دقت کنید الان وقتی جستجو می کنید شما خیلی هوشمندانه این کار را انجام می‌دهید تمامی لینک ها را باز نمی کنید ممکن است نگاه کنید ببینید که یک سری سایت هایی هستند که زرد هستند یا تکراری هستند یا فکر می کنید که محتوای خوبی ندارند و آن سایتهایی که تگ تیتر آن ها و تگ توضیحاتی که نوشتند به جستجوی شما مربوط است را انتخاب می کنید و از همه مهمتر ساختار لینکتان است گوگل برای خیلی مهم است که به صورت دسته بندی شده شما بیایید ساختار لینکتان را بسازید مثلا اگر من یک فروشگاه اینترنتی دارم  باید دوربین ها را در بخش همان دوربین‌ها قرار دهم یعنی بعد از آدرس سایت دوربین ها بیایند و بعد از آن آدرس مطلب این عمق به گوگل کمک می‌کند تا محتوای شما را در دسته بندی بهتری در موتور جستجوی خود قرار دهد

 به نظر من تحقیقاتی که کرده‌ام خیلی جالب بود که گوگل زیاد به صفحاتی چه تصویرهای کمی دارند علاقه ای ندارد مخصوصاً گوگل پاندا که آمد یکی از علاقه مندی هایش همین بس تصاویر بود پس بنابراین با استفاده از تصاویر درست در بین محتوای سایت دقت کنید چقدر از سایتهایی که می‌آمدند نقد و بررسی می نوشتند برای جدها موبایل ها و تبلت ها وقتی به سایت آنها سر می زدیم می دیدیم که از تصاویر بسیار کمی و محدودی از محصول تشکیل شدند در واقع تعداد تصاویر کمی از محصول در آنها وجود دارد و شروع می‌کردند خیلی مفصل توضیح نوشتن.

 اما امروزه می بینیم که این سایت ها آمده اند آن تصاویر را دقیقا با این محتوا آوردند یعنی آمدند از زاویه های مختلف آنها را نمایش داده اند سایت های موفق خبری را ببینید و سایت های موفق تحلیلی در حوزه تبلت و موبایل که دقیقا همین کار را میکنند یعنی ما بین محتوای آن ها از تصاویر به نحو احسنت استفاده شده است.

 حتماً در استفاده از تصاویر تان از تگ alt  استفاده کنید و این هم از تصاویر اما آنچه که خیلی سر این موضوع بحث است بحث چگالی کلمات کلیدی است یعنی میزان استفاده از همان کلمه کلیدی که روی آن تمرکز کردیم همین الان در حال حاضر ۲.۴ درصد میزان استفاده از یک کلمه کلیدی در محتوا است همین الان که این پست را می نویسیم در بهینه ترین شرایط اگر در هر پاراگراف از آن کلمه کلیدی به خوبی استفاده کرده باشید ۲.۴ درصد الگوریتم گوگل برای این موضوع استاما روی این موضوع تمرکز نکنید آنچه که خیلی مهم است خود محتوا است باید بتوانید محتوای با کیفیت تولید کنید که کاربر بتواند با آن محتوای ارتباط برقرار کند بنده بارها و بارها دیده‌ام همین سایت هایی که کار تحلیل انجام می‌دهند و خبر دارند خیلی از سایت ها آن را مرجع قرار می‌دهند و به آنها لینک می دهند از روی علاقه ای که به آن سایت دارند روی شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند بنابراین باید بتوانیم محتوایی بنویسیم که با مخاطب ما ارتباط برقرار کند

 در مورد ساختار آدرس صحبت کرده‌ام اینکه ساختار شما باید دسته بندی شده باشد خیلی از دوستان سوال می کنند که در آدرس سایتمان واژه های فارسی استفاده کنیم یا اینکه به انگلیسی؟

 اگر استفاده از واژه فارسی داشته باشید خوب است اما ممکن است در بحث لینک سازی کار شما را دچار اشکال کند بنابراین همیشه پیشنهاد بنده لغات انگلیسی بوده است چون خود ساختار آدرس سایت تاثیر خیلی کمی در خود بحث بهینه سازی داخل سایت دارد و دیدگاه گوگل این است که آدرس های سایت دوستان باشند یعنی آدرس وب سایتی که کاربر وقتی آن را دید بتواند به خاطر بسپارد یعنی به جای استفاده از اعداد کلمات استفاده شود نقشه سایت خیلی مهم است برای گوگل و حتما سایت شما یا rss شما را به ابزار وبمستر تان معرفی کنید در دسترس بودن اطلاعات بسیار مهم است

 حتما تحقیق کنید و از ابزارهایی که در آینده می گویم استفاده کنید بررسی کنید با آنها شرایط فعلی سایت شما در گوگل سایت شما را به چه شکل می بیند ممکن است که شما  از بسیاری از تکنولوژی های مدرن همانند جاوا که خیلی زیبا و راحت اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می دهد ولی زمانی که گوگل وارد سایت شما می شود روابط‌شان اطلاعات را نمی توانند ببینند و از همه مهمتر از دو سال پیش بودن اعلام کرد که ما برای من خیلی مهم است که کاربران را به سمت سایتی بفرستیم که کاربر بتواند راحت صفحات را ببیند و خود مثالی که جناب مت کات  گفته اند این است که ما دوست داریم وب سایت شما دقیقا مانند یک مجله باشد که به راحتی ورق زدن صفحات آن بسیار سریع باز شوند.

 گوگل می‌گوید که من کاربران را برای اینکه رضایت آن را جلب کنم به سمت سایتی می فرستم که بتواند کار برم با آن ارتباط برقرار کند

 ممکن است که شما در یک کلمه های کلیدی اول باشید بعضی اوقات این اول بوده یا دوم بودن خیلی خطرناک تر است به شرطی؟

به شرطی که اطلاعات داخل سایت شما برای کاربر مفید نباشد چه اتفاقی می افتد؟  کاربر یک عبارت را جستجو می کند و روی اولین عبارتی کلیک می‌کنند دیگه رو داخل سایت معمولا خیلی از افراد به این شکل می آیند کار را انجام می دهند بعد می آیند داخل سایت و می‌بینند که خیر خبری از آن اطلاعاتی که جستجو کرده نیست در این شرایط کاربرد دکمه بازگشت را می‌زند و به نتایج گوگل بر می گردد در این شرایط گوگل متوجه می‌شود که سایت شما اطلاعات با کیفیتی که کاربر نیاز دارد را ندارد و سریع رتبه شما را میگیرد در معماری داخل سایت باید روی موارد زیر به دقت کار کنید

  •  تیتر
  • توضیحات
  • تصاویر
  •  چگالی کلمات کلیدی
  •  محتوا
  •  ساختار آدرس سایت
  • نقشه سایت
  • در دسترس بودن
  • سرعت سایت