سایت مناسب برای خزنده های گوگل

خزنده های گوگل

مناسب برای خزش خزنده ها و زمان خزش خزنده های گوگل

بودجه خزش چیست؟

خرنده ها مدت زمانی را برای خزش در هر سایتی صرف میکنند و این مدت زمان را بودجه خزش خزنده ها می نامند.

 

چرا بودجه خزش در سئو مهم است؟

به طور خلاصه: اگر گوگل یک صفحه را ایندکس نمی کند، برای هیچ کلمه ای رتبه بندی نخواهد شد.

بنابراین اگر تعداد صفحات شما از بودجه خزیدن سایت شما فراتر رفته باشد، شما باید صفحاتی را در سایت خود که ایندکس نشده اند داشته باشید.

بودجه خزنده های گوگل در هر سایت

 

چند مورد وجود دارد که در مورد بودجه خزش نیاز است بدانید:

  • شما یک سایت بزرگ دارید: اگر شما یک وب سایت (مانند یک سایت تجارت الکترونیک) با تعداد صفحات 10k + داشته باشید، Google می تواند همه آنها را پیدا کند.
  • شما فقط یک دسته از صفحات اضافه کرده اید: اگر اخیرا یک قسمت جدید را به سایت خود اضافه کردید با صدها صفحه، در واقع شما میخواهید بودجه خزنده را در سایت خود بیشتر کنید
  • بسیاری از تغییر مسیرها: بسیاری از تغییر مسیرها و زنجیره های تغییر مسیر، میزان بودجه خزش سایت شما را کمتر میکنند.

در اینجا چند روش ساده برای به حداکثر رساندن بودجه خزش سایت شما وجود دارد.

سرعت لود سایتتان را کاهش دهید

بهبود سرعت صفحات سایت شما می تواند به Googlebot اجازه خرش صفحات بیشتری را در سایت شما بدهد.

در واقع، گوگل می گوید:

“ایجاد سایت سریع تر تجربه کاربری را بهبود می بخشد در حالی که این کار میزان خزیدن صفحات را نیز افزایش میدهد”.

به عبارت دیگر:

صفحاتی که به آرامی لود میشوند و سرعت کافی را ندارند بودجه خزش سایت را به هدر میدهند.

میزان سرعت لود سایت در خزش صفحات سایت

اما اگر صفحات شما به سرعت بارگذاری شوند، Googlebot فرصت بیشتری برای بازدید از صفحات شما را خواهد داشت.

میزان خزش صفحات در سرعت لود بهتر سایت

از لینک های داخلی استفاده کنید

اولویت ربات های گوگل با صفحاتی است که لینک های داخلی و خارجی بیشتری دارند.

به همین دلیل لینک سازی داخلی بسیار مهم است.

لینک های داخلی شما Googlebot را به تمام صفحات مختلف سایت شما ارسال می کند که شما می خواهید این صفحات ایندکس شوند.

صفحات ایندکس شده توسط ربات های گوگل

معماری وب سایت

به گفته گوگل:

“URL هایی که در اینترنت محبوب تر هستند ما را به سمت خود جذب میکنند و ربات های ما همیشه به آنها سر می زنند”

در دنیای گوگل مجبوبیت مساوی با لینک های داخلی بیشتر برای یک صفحه است.

به همین دلیل است که می خواهید از معماری وب سایت مناسب استفاده کنید.

در واقع یک معماری مناسب میتواند بودجه خزش سایت شما را بیشتر نماید.

 

معماری صفحات سایت در سئو

اجتناب از “صفحات بدون لینک”

اگر سایت شما دارای صفحاتی باشند که هیچ لینک داخلی به آنها نباشد ایندکس نخواهند شد و بی فایده خواهند بود.

صفحات بدون لینک داخلی در سایت

 

گوگل مدت زمان بسیاری را به خزیدن صفحات بدون لینک صرف میکند و این از بودجه خزش سایت شما کم میکند پس مطمئن شوید هر صفحه از سایت شما یک لینک داخلی یا خارجی دارد.

 

محدود کردن محتوای تکراری

محدود کردن محتوای تکراری به دلایلی بسیار هوشمند است.

همانطور که معلوم است، محتوای تکراری می تواند به بودجه خزیدن شما آسیب برساند.

گفته های گوگل در مورد محتوای تکراری

اطمینان حاصل کنید که 100٪ از صفحات سایت خود را از محتوای منحصر به فرد و با کیفیت ساخته شده است.