ما 5 میلیون نتیجه جستجوی گوگل را تجزیه و تحلیل کردیم تا بتوانیم کلیک ارگانیک را از طریق نرخ بهتر درک کنیم.

ابتدا داده های CTR را در 874.929 صفحه و 5،079،491 نمایش داده شد.

سپس ، ما بررسی کردیم که چگونه عواملی مانند طول برچسب عنوان ، احساسات و توضیحات متا بر CTR آلی تأثیر می گذارد.

با تشکر از داده های ارائه شده از ClickFlow ، ما توانستیم داده های CTR را از چندین حساب کنسول جستجوی Google مختلف دریافت کنیم.

بنابراین بدون آگهی بیشتر ، نتایج را می بینیم.

در اینجا خلاصه ای از یافته های کلیدی ما آمده است:

1. نتیجه شماره 1 در نتایج جستجوی ارگانیک Google به طور متوسط ​​31.7٪ CTR است.

2- نتیجه ارگانیک شماره 1 برابر 10 برابر بیشتر از یک صفحه در نقطه # 10 احتمال کلیک دارد.

3. CTR ارگانیک برای موقعیت های 7-10 تقریباً یکسان است. بنابراین بالا رفتن از چند نقطه در پایین صفحه اول ممکن است منجر به ترافیک ارگانیک تر نشود.

4- به طور متوسط ​​، حرکت 1 نقطه در نتایج جستجو CTR را 30.8٪ افزایش می دهد. با این حال ، این بستگی به جایی دارد که از آنجا به آنجا منتقل می شوید. حرکت از موقعیت شماره 3 به موقعیت شماره 2 معمولاً منجر به افزایش قابل توجه CTR خواهد شد. با این حال ، حرکت از شماره 10 # 9 تفاوت آماری معنی داری ندارد.

5- برچسب های عنوان شده حاوی یک سؤال دارای CTR 14.1٪ بالاتر در مقابل صفحات هستند که در عنوان آنها سوالی ندارند.

6. برچسب های عنوان بین 15 تا 40 کاراکتر بالاترین CTR را دارند. طبق اطلاعات ما ، صفحات با طول برچسب عنوان بین 15 تا 40 نویسه دارای CTR 8.6٪ بالاتر در مقایسه با صفحات خارج از آن محدوده هستند.

7. URL هایی که حاوی یک کلمه کلیدی هستند ، نسبت به URL هایی که فاقد کلمه کلیدی هستند ، 45٪ کلیک بیشتر دارند .

8. اضافه کردن "Power Words" به برچسب عنوان شما ممکن است CTR شما را کاهش دهد. ما دریافتیم که عناوین دارای Power Words نسبت به عناوینی که فاقد Power Words هستند ، دارای CTR 13.9٪ پایین تر است .

9- عناوین عاطفی ممکن است CTR شما را بهبود بخشد. ما دریافتیم که عناوین با احساسات مثبت یا منفی CTR را تقریباً 7٪ بهبود بخشیده اند.

10. نوشتن توضیحات متا برای صفحات شما ممکن است منجر به CTR بالاتر شود. صفحات با توضیحات متا 5.8٪ کلیک بیشتر از صفحات بدون توضیحات دریافت می کنند.

من اطلاعات و اطلاعات مفصلی از تجزیه و تحلیل خود را در زیر دارم.

نتیجه شماره 1 در Google 31.7٪ از کلیه کلیکها را به دست می آورد

هدف اصلی مطالعه ما تعیین معیارهای CTR بود.

با استفاده از مجموعه داده های کامل 5 میلیون پوند ، دریافتیم که نتیجه شماره 1 بالاترین CTR را دارد (تاکنون).

اولین نتیجه در Google دارای بالاترین CTR ارگانیک است

ما همچنین شاهد افت شدید CTR در صفحه 2 نتایج بودیم.

تعداد کمی از جستجوگرهای Google از صفحه 2 و بعد از آن بازدید می کنند

در حقیقت ، فقط 0.78٪ جستجوگرهای Google روی صفحه دوم روی چیزی کلیک کردند.

این روند CTR با سایر مطالعات صنعت CTR سازگار است ، مانند این مورد از Advanced Web Ranking .

رتبه بندی وب پیشرفته - مطالعه CTR

از آنجا که شروع CTR از صفحه 2 بسیار پایین است ، ما می خواهیم نتایج صفحه اول را صفر کنیم. بنابراین ما این تجزیه و تحلیل را دوباره با داده هایی که نتایج صفحه 2 و بعد از آن حذف شده است ، دوباره اجرا کردیم. ما همچنین نمایش داده شد که ممکن است نتایج را با CTR غیر طبیعی بالا (به عنوان مثال ، نمایش داده شد مارک تجاری) کاهش یافته است.

و بعد از اینکه تنها نتایج صفحه اول را با این زیر مجموعه داده تجزیه و تحلیل کردیم ، دریافتیم که نتیجه شماره 1 در گوگل دارای CTR 31.7٪ است.

نتیجه اول در Google دارای CTR 31.7٪ است

در اینجا تجزیه و تحلیل کامل CTR برای نتایج ارگانیک صفحه اول گوگل آورده شده است:

تجزیه و تحلیل CTR ارگانیک Google بر اساس موقعیت

همانطور که مشاهده می کنید ، نتیجه # 1 در گوگل نسبت به نتیجه # 10 CTR 10 برابر بالاتر دارد.

برای هر کسی که در هر مدت زمانی در زمینه SEO کار می کند ، این یافته نباید جای تعجب داشته باشد. کاملاً شناخته شده است که رتبه شماره یک نسبت به سایر موقعیت ها بسیار با ارزش است.

به این دلیل که طبق بررسی اخیر Moz ، بسیاری از کاربران Google به طور غریزی بر روی اولین نتیجه در Google کلیک می کنند. این به احتمال زیاد توضیح می دهد که چرا نتیجه شماره 2 ، که فقط چند پیکسل ساده در زیر نقطه # 1 است ، دارای یک افت بزرگ CTR است.

CTR آلی پس از موقعیت شماره 1 به طور چشمگیری کاهش می یابد

Key Takeaway: نتیجه شماره 1 در گوگل 31.7٪ از کلیه کلیک ها می شود.

ارگانیک های CTR ارگانیک در موقعیت شماره 5 ... و دوباره در موقعیت شماره 3

همانطور که بیان کردم ، نتیجه شماره 1 در گوگل بالاترین CTR را دارد.

با این حال ، هنوز هم کلیک هایی وجود دارد که باید خارج از موقعیت برتر باشد.

به طور خاص ، در حالی که CTR بین موقعیت های شماره 6-6 # 10 نسبتاً مسطح است ، یک سنبله قابل توجه CTR وجود دارد که از موقعیت شماره 5 شروع می شود.

سنبله CTR ارگانیک در موقعیت شماره 5

این دو نکته را نشان می دهد:

  1. اکثر کاربران گذشته از نتیجه 5 حرکت نمی کنند.
  2. حرکت از موقعیت شماره 6 تا 5 ممکن است منجر به افزایش قابل توجه CTR شود.

ما شاهد افزایش شدید CTR با شروع شماره 3 هستیم.

سنبله CTR ارگانیک در موقعیت شماره 3

این ممکن است به این دلیل باشد که ، برای نتایج بدون تبلیغات یا ویژگی های SERP ، نتیجه # 3 غالباً بالاتر از برابر ظاهر می شود.

نتیجه شماره سه اغلب بالاتر از برابر است

در حقیقت ، ما متوجه شدیم که 3 نتیجه برتر جستجوی Google 75.1٪ از کلیه کلیکها را کسب می کند.

3 نتیجه برتر Google Searh 75.1٪ از کلیه کلیکها را کسب می کند

کلید پیشگیری: داده های ما نشان می دهد که "رتبه بندی در صفحه اول" ممکن است یک هدف سئو ارزشمند نباشد. در عوض ، همه چیز در مورد رتبه بندی در رده های برتر (یا حداقل در 3 مورد برتر) است. 3 نتیجه ارگانیک برتر 75٪ از کلیک را بدست می آورند.

بالا بردن یک موقعیت CTR را 30.8٪ افزایش می دهد

ما کشف کردیم ، همه موارد مساوی است ، با یک موقعیت واحد در Google با 30.8٪ CTR نسبی را افزایش می دهد.

با افزایش یک موقعیت CTR 30.8٪ افزایش می یابد

با این حال ، این افزایش CTR به طور مساوی توزیع نمی شود. حتی نزدیک هم نیست

تأثیر CTR در حال حرکت در SERP با توجه به موقعیت متفاوت است.

افزایش CTR مورد انتظار از بالا رفتن یک موقعیت در Google

به عنوان مثال ، حرکت از موقعیت شماره 9 به # 8 منجر به 5٪ کلیک بیشتر خواهد شد. تفاوت بزرگی نیست.

با این حال ، حرکت از # 6 به نقطه # 5 منجر به کلیک بیشتر 53.2 درصد خواهد شد.

Take Takeayay Key: با افزایش یک موقعیت در Google ، CTR نسبی شما به طور متوسط ​​30.8٪ افزایش می یابد. با این حال ، این افزایش بسته به موقعیت بسیار متفاوت است. ما دریافتیم که بیشترین افزایش CTR از حرکت از شماره 6 به 5 است که منجر به افزایش مطلق CTR 53.2٪ شد.

بیشتر وب سایتها در هر پرس و جو 8.1 کلیک دریافت می کنند

ما همچنین بررسی کردیم ، برای همه سؤالات گزارش شده در کنسول جستجوی Google ، چند مورد منجر به کلیک شدند.

اول ، ما فهمیدیم که اکثر پرس و جوهایی که یک سایت در گوگل رتبه بندی می کند ، برداشت های بسیار کمی دارند.

بیشتر نمایش داده شدگان GSC (در صورت وجود) تعداد اندکی برداشت می کنند

این نشان می دهد که بیشتر کلمات کلیدی که یک سایت در آن قرار دارد ، دمهای طولانی با حجم جستجوی کم است. یا اینکه سایت برای این شرایط رتبه بالایی ندارد. یا هر دو.

و به احتمال زیاد به دلیل تعداد کمی از برداشت ها ، بیشتر نمایش داده ها منجر به تعداد کمی کلیک (8.1 در هر پرس و جو) می شوند.

متوسط ​​"کلیک در هر پرس و جو" 8.1 است

Takeaway Key: "رتبه بندی برای کلمات کلیدی X" ممکن است یک معیار ارزشمند SEO نباشد. به این دلیل است که بیشتر صفحات برای کلمات کلیدی با حجم جستجوی اندک رتبه بندی می کنند. درعوض ، بیشتر برداشتها و کلیکها از تعداد کمی از نمایش داده شد.

عنوان سوال دارای CTR بالاتر از حد متوسط ​​است

ما میانگین CTR ارگانیک را بین عناوینی که حاوی سؤال است مقایسه کردیم.

(ما یک سؤال را به عنوان عنوان تعریف کردیم که از اصطلاحات "چگونه ، چرا ، چه ، چه کسی" یا عنوانی با علامت سوال استفاده کرد).

ما دریافتیم که عناوین دارای سؤال در مقایسه با عناوین بدون سؤال 14.1 درصد بیشتر از نرخ کلیک دارند.

عناوین سؤال دارای 14.1٪ CTV آلی بالاتر است.  عناوین غیر سوال

در اینجا تجزیه و تحلیل کامل CTR در 10 نتیجه برتر است.

CTR ارگانیک عناوین سوال .vs.  عناوین غیر سوال

این یافته با مطالعات سرآمد CTR مطابقت دارد ، مانند آنچه در مجله Social Influence منتشر شده است .

عنوان مقاله: تأثیر اجتماعی مطالعه CTR

سوالات ممکن است CTR را بهبود بخشد ، زیرا وقتی کسی در گوگل چیزی جستجو می کند ، در اصل به دنبال پاسخ یک سؤال است .

(از همه به آنها "نمایش داده شد" گفته می شود).

و استفاده از عنوان سوال ممکن است به خواننده تأیید کند که نتیجه شما حاوی جواب سوال دقیق آنهاست.

استفاده از یک سؤال در عنوان شما ممکن است CTR شما را بهبود بخشد

به عنوان مثال ، من از یک عنوان سوال در این صفحه استفاده کردم که به اصطلاح "لینک nofollow" بهینه شده است.

عنوان سوال در پست پیوند Nofollow استفاده شده است

طبق اطلاعات GSC من ، آن صفحه دارای CTR 29.2٪ است.

کنسول جستجوی Google - داده CTR برای پست پیوند Nofollow

اکثر افرادی که در جستجوی یک عبارت گسترده مانند "لینک nofollow" هستند ، می خواهند بدانند که واقعاً یک پیوند nofollow چیست. و عنوان سؤال من نشان می دهد که نتیجه من جواب جستجوگر را به جستجوگر می دهد.

Key Takeaway: برچسب های عنوان مبتنی بر سوال دارای CTR 14.1٪ بالاتر در مقایسه با عناوین غیر سوال هستند.

عنوان برچسب ها بین 15 تا 40 شخصیت دارای بهترین CTR هستند

طول برچسب عنوان ایده آل چیست؟ آیا باید عناوین خود را کوتاه و شیرین نگه دارید؟ یا از عناوین طولانی استفاده کنید که اطلاعات زیادی در مورد محتوای شما دارند؟

طبق اطلاعات ما ، شما می خواهید در جایی در وسط هدف بگیرید.

به طور خاص ، دریافتیم که عناوین بین 15 تا 40 کاراکتر بالاترین CTR ارگانیک را دارند.

برچسب های عنوان بین 15 تا 40 کاراکتر بالاترین CTR را دارند

در حالی که ممکن است از برچسب های طولانی مدت به عنوان سئو SEO (عناوین طولانی تر = کلمات کلیدی بیشتر) وجود داشته باشد ، ممکن است این یک CTR آلی پایین تر تا حدی جبران شود.

در حقیقت ، اتی تغییرات متعددی در برچسب عنوان را به عنوان بخشی از آزمایش SEO در مقیاس بزرگ آزمایش کرد. و آنها دریافتند که "در نتایج ما به نظر می رسد که برچسب های کوتاه تر بهتر از نمونه های طولانی تر عمل می کنند."

نتایج آزمون تنوع عنوان برچسب Etsy نشان داد که برچسب های کوتاه تر بهتر هستند

نویسنده آن پست فرض کرده است که عناوین کوتاهتر به دلیل تطابق پرس و جو ممکن است در Google عملکرد بهتری داشته باشد. با این حال ، طبق تجزیه و تحلیل ما ، CTR همچنین ممکن است نقشی داشته باشد که چرا عناوین کوتاه و متوسط ​​به بهترین وجه کار می کنند.

Key Takeaway: برچسب های عنوان بین 15 تا 40 کاراکتر بهترین CTR ارگانیک را دارند. عناوین موجود در این محدوده در مقایسه با مواردی که در خارج از این محدوده قرار می گیرند ، دارای میانگین کلیک در کل 8.6٪ بهتر هستند.

URL های غنی از کلمات کلیدی با یک CTR به طور قابل توجهی بالاتر ارتباط دارند

ما می خواستیم ببینیم URL های سرشار از کلمه کلیدی CTR را تحت تأثیر قرار می دهند یا خیر.

به عنوان مثال ، شخصی را جستجو کنید که "سفرهای آخر هفته" را جستجو کند. آیا یک URL مانند travel.com/weekend-trips دارای CTR بالاتر از travel.com/travel-page است ؟

برای دستیابی به این تجزیه و تحلیل ، ما به هر یک از پرس و جوهای جستجو نگاه کردیم ، آنها را با URL ها مقایسه کردیم و یک شاخص تشابه ارائه دادیم که از 0٪ تا 100٪ است.

روش ما برای دیدن اینکه آیا URL های سرشار از کلمه کلیدی CTR را تحت تأثیر قرار داده است یا خیر

مقدار 0٪ به معنای این است که این دو کلمه به هیچ وجه شبیه به هم نیستند ، در حالی که مقدار 100٪ به معنای یک مسابقه کامل است. همه علائم و علائم نگارشی را نادیده گرفتیم. ما همچنین با کلمات خاص مانند همان رفتار کردیم (کتاب در مقابل کتاب ، کیک در مقابل کیک ، و غیره).

در واقع ، ما یک رابطه قوی بین URL های غنی از کلمات کلیدی و CTR ارگانیک پیدا کردیم (p-value = 0.01)

URL های سرشار از کلمات کلیدی با CTR ارگانیک بالاتر ارتباط دارند

اگرچه داشتن یک مسابقه کامل با کلمات کلیدی پرس و جو منجر به بالاترین CTR شد ، داده های ما نشان می دهد که URL که جزئی با یک پرس و جو مطابقت دارد نیز می تواند باعث افزایش قابل توجه CTR شود.

راهنمای بهینه سازی موتور جستجوی Google به مدیران وب یادآوری می کند که URL صفحه شما در SERP ها نشان داده می شود. و آنها توصیه می کنند که از "URL هایی با کلمات مرتبط با محتوای سایت خود استفاده کنید ..." استفاده کنید.

Google استفاده از نشانی اینترنتی را با کلمات مرتبط با محتوای سایت توصیه می کند

و یک مقاله منتشر شده توسط مایکروسافت در سال 2012 نشان داد که "دامنه های قابل اعتماد" CTR بالاتری در موتورهای جستجو در مقایسه با دامنه هایی دارند که مردم با آنها آشنا نبودند.

دامنه های معتبر CTR بالاتری دارند

تئوری این امر این است که کاربران موتور جستجو از URL صفحه استفاده می کنند تا بهترین مسابقه را برای پرس و جو خود پیدا کنند.

Takeayay Key: ما 45٪ افزایش CTR را برای صفحات با یک مسابقه پرس و جو کامل پیدا کردیم (تمام جستجوی جستجو در URL است) در مقابل یک عدم مطابقت (هیچ عبارت پرس و جو جستجو با URL مطابقت ندارد).

"کلمات قدرت" ممکن است روی نرخ کلیک تأثیر منفی بگذارد

"Word Words" کلمات و عبارات خاصی هستند که برای کمک به عناوین شما در برجسته هستند و در تئوری ، کلیک های بیشتری را دریافت می کنند.

به عنوان مثال ، Power Words و اصطلاحاتی مانند:

  • راز
  • قدرتمند
  • نهایی
  • کامل
  • بهترین
  • مجنون
  • شگفت انگیز

داده های ما دریافتند که Power Words در حقیقت 13.9٪ CTR را کاهش می دهد.

کلمات قدرت در برچسب های عنوان با CTR پایین تر همبستگی داشتند

نظریه من در این باره این است که ، در حالی که Power Words برای جلب توجه بر روی سیستم عامل های پر سر و صدا (مانند فیس بوک) بسیار عالی است ، ممکن است در نتایج جستجوی گوگل مانند clickbait به نظر برسد.

به عنوان مثال ، به 3 نتیجه برتر برای کلید واژه "نحوه نوشتن عناوین" نگاه کنید.

"چگونگی نوشتن عناوین" سه نتیجه برتر

برای کلمات کلیدی مانند این انتظار عناوین برتر مانند "چگونگی نوشتن عناوین شگفت انگیز ناخوشایند" را دارید.

با این حال ، 3 نتیجه برتر همه از برچسب های عنوان استفاده می کنند که بسیار مطیع هستند.

"چگونه می توانیم عناوین را بنویسیم" سه نتیجه برتر برچسب عنوان را تسخیر کرده اند

راه حل اصلی: در حالیکه ممکن است Power Words در رسانه های اجتماعی کار کند ، آنها می توانند به میزان کلیک ارگانیک شما از طریق سرعت آسیب برسند. در حقیقت ، عناوین دارای Power Words نسبت به عناوین فاقد Power Words دارای 13.9٪ بدتر از CTR هستند.

عناوین عاطفی می توانند باعث افزایش کلیک ارگانیک از طریق نرخ شوند

داده های ما نشان می دهد که عناوین عاطفی (عناوینی با احساس مثبت یا منفی) CTR بالاتری نسبت به عناوین بی طرف از نظر عاطفی دارند.

عناوین عاطفی با سرعت ارگانیک بالاتری دارند

به طور خاص ، ما دریافتیم که عناوین عاطفی نسبت به عناوین غیر عاطفی دارای 7.3٪ CTR مطلق بالاتر هستند.

ما همچنین متوجه شدیم که عناوین منفی و مثبت تمایل دارند به همان اندازه خوب کار کنند. با کنترل سایر متغیرها (مانند موقعیت رتبه بندی) ، عناوینی با احساس مثبت دارای CTR 7.4٪ بالاتر هستند ، در حالی که عناوین با احساس منفی دارای CTR 7.2٪ بالاتر هستند.

برای این تجزیه و تحلیل ما هر کلمه در عنوان "قطب متن" را تحلیل کردیم. و به هر عنوان براساس احساسات منفی یا مثبت تخمینی عنوان ، نمره احساساتی تعلق می گرفت.

به عنوان مثال ، عنوانی مثل این خنثی تلقی می شد.

عنوان عنوان خنثی

و این عنوان به عنوان یک احساس مثبت به ثمر رسید.

عنوان عنوان احساسات مثبت

چندین مطالعه در صنعت ، از جمله این مورد از BuzzSumo ، ارتباطی بین عناوین عاطفی و درگیری پیدا کرده است.

مطالعه BuzzSumo بین عناوین عاطفی و درگیری ارتباط دارد

با این حال ، من نتوانستم هیچ مطالعه ای در صنعت پیدا کنم که به طور خاص به رابطه بین برچسب های عنوان عاطفی و CTR ارگانیک گوگل نگاه کند.

و حداقل مطابق با داده های ما ، عناوین عاطفی می توانند منجر به کلیک بیشتر در سرعت در نتایج ارگانیک شوند.

جالب اینجاست که ، در حالی که دریافتیم که Power Words به CTR آسیب می زند ، عناوین عاطفی به CTR کمک می کنند.

این ممکن است به این دلیل باشد که احساسات یک اندازه متمایز تر از حضور یا عدم وجود یک Power Word واحد است. به عبارت دیگر ، می توانید بدون استفاده از Power Word یک عنوان با احساسات بنویسید. و عناوینی که به طرز ماهرانه ای دکمه های عاطفی را فشار می دهند بدون اینکه شبیه clickbait باشند ، می توانند ایستادگی کنند و کلیک بیشتری در SERP ها داشته باشند.

Takeayay Key: عناوینی با احساسات منفی یا مثبت ، یک کلیک ارگانیک بالاتری از طریق نرخ در مقابل عناوین خنثی دارند.

صفحات با توضیحات متا دارای میانگین CTR بالاتر در مقابل صفحات بدون توضیحات هستند

اگرچه توضیحات به طور مستقیم بر سئو تأثیر نمی گذارد ، Google هنوز توصیه می کند توضیحات متا منحصر به فرد را برای هر صفحه در سایت خود بنویسید.

Google توصیه می کند برای هر صفحه توضیحات متای منحصر به فردی بنویسید

در حقیقت ، آنها حتی نشان می دهند که توضیحات نوشته شده می تواند تعداد کلیک هایی را که از جستجوی گوگل دریافت می کنید ، بهبود بخشد.

گوگل پیشنهاد می کند که توضیحات نوشته شده می تواند باعث افزایش کلیک از SERP شود

به همین دلیل تصمیم گرفتیم CTR ارگانیک را بین صفحات با و بدون توضیحات متا مقایسه کنیم. ما دریافتیم که صفحات دارای توضیحات متا دارای CTR 5.8٪ بهتر در مقایسه با صفحات بدون توضیحات هستند.

صفحات با توضیحات متا دارای CTV .vs متوسط ​​بالاتر هستند.  صفحات بدون توضیحات

این یافته نباید کسی را با تجربه در سئو شگفت زده کند. حتی اگر Google همیشه از توصیفهای متا که برای آنها می نویسید استفاده نمی کند ، توضیحات متا شما اغلب در SERP ها ظاهر می شود.

بدون توصیف متا برای اینکه دوباره به آن بپردازیم ، Google مجبور است قطعه ها را از صفحه شما بکشد تا فضای آن را در قطعه شما پر کند.

Google محتوا را از صفحه بیرون می کشد تا توضیحات متا "گمشده" را پر کند

و متنی که گوگل از صفحه شما می کشد تقریباً همیشه جذاب تر از یک توصیف خوب نوشته شده نخواهد بود.

Key Takeaway: نوشتن توضیحات متا منحصر به فرد برای هر صفحه می تواند CTR ارگانیک سایت شما را افزایش دهد. ما دریافتیم که صفحات با توضیحات متا دارای CTR 5.8٪ بالاتر در مقایسه با صفحات بدون توضیحات هستند.

خلاصه و نتیجه گیری

باز هم ، می خواهم از اریک سیو از ClickFlow بخاطر کمک به این مطالعه ممکن تشکر کنم.

اگر شما علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای این مطالعه هستید ، در اینجا PDF روش های ما آورده شده است .

و حالا می خواهم از شما بشنوم:

غذای شماره 1 شما از این تحقیق چیست؟

یا شاید سوالی داشته باشید.

در هر صورت ، پیش بروید و نظر خود را در زیر بگذارید.