محتوای کپی

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری محتوائی است که شبیه یک محتوای دیگر در سایر سایت ها یا سایر صفحات است.

 

چگونه محتوای تکراری در جستجوگرها تاثیر می گذارد؟

به طور کلی، گوگل نمی خواهد صفحات را با محتوای تکراری رتبه بندی کند.

 

در واقع، گوگل می گوید:

“Google سخت تلاش میکند تا فهرستها را نمایش دهد و صفحات را با اطلاعات متمایز نشان دهد”.

بنابراین اگر شما صفحات خود را بدون اطلاعات مجزا داشته باشید، می توانید به سئو سایت خود آسیب برسانید.

به طور مشخص،
در اینجا سه ​​مسأله اصلی وجود دارد که سایت هایی با تعداد زیاد محتوای تکراری با آن مواجه هستند:

ترافیک ارگانیک کم : این بسیار ساده است. گوگل نمی خواهد صفحات را با استفاده از محتویاتی که از صفحات دیگر در فهرست گوگل کپی کرده اند رتبه بندی کند.

مثلا،
بیایید بگوئیم که شما دارای سه صفحه در سایت خود با محتوای مشابه هستید.

صفحاتی با محتوای تکراری

گوگل مطمئن نیست که کدام صفحه “اصلی” است. بنابراین تمام سه صفحه برای رتبه بندی تلاش می کنند.

تاثیر محتوای تکراری در سایت

مجازات : گوگل گفته است که محتوای تکراری ممکن است منجر به مجازات یا حذف کامل وب سایت شود.

مجازات محتوای تکراری

با این حال، این فوق العاده نادر است. و این تنها در مورد مواردی است که سایت به طور مرتب محتوا را کپی میکند از سایت های دیگر

محتوای تکراری از نظر گوگل

گاهی اوقات گوگل فقط محتوای تکراری را کاهش نمی دهد. در واقع آن را رد می کند.
بنابراین اگر صفحاتی را در سایت خود داشته باشید که مستند نشده اند، ممکن است به این دلیل باشد که بودجه خزنده شما بر روی محتوای تکراری هدر رفته است.

حتماً ادرس صفحات دیگر در سایتتان را چک کنید تا محتوای تکراری نداشته باشید.

به عبارت دیگر: صفحات در سایت شما در URL های مختلف ضرب می شوند.

این رایج ترین دلیل آن است که مسائل محتوای تکراری ایجاد میشود.

به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک سایت تجارت الکترونیک را اجرا می کنید.

و شما یک صفحه محصول دارید که تی شرت را به فروش می رساند.

محصول تیشرت در یک سایت تجارت الکترونیک

اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، هر اندازه و رنگ آن تی شرت همچنان در یک URL قرار دارد.

مشخصات تی شرت در یک صفحه محصول

اما گاهی اوقات شما متوجه خواهید شد که سایت شما URL جدیدی را برای هر نسخه ای از محصول شما ایجاد می کند … که به ده ها صفحه با محتوای تکراری منجر می شود.

محتوای تکراری در محصولات

مثالی دیگر:

اگر سایت شما یک تابع جستجو داشته باشد، صفحات نتایج جستجو نیز می توانند از این طریق نایندکس شوند. باز هم، این به راحتی می تواند 1،000 + صفحه به سایت شما اضافه کنید. همه موارد حاوی مطالب تکراری است.

صفحات فهرست شده را بررسی کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن محتوای تکراری، نگاه کردن به تعداد صفحاتی از سایت شما است که در Google ایندکس شده اند.

شما می توانید این کار را با جستجوی سایت: example.com در Google انجام دهید.

جستجوی صفحات سایت در گوگل

صفحات ایندکس شده سایتتان را در سرچ کنسول مشاهده کنید

صفحات ایندکس شده در سرچ کنسول

در هر صورت، این شماره باید با مقدار صفحاتی که شما به صورت دستی ایجاد کرده اید باشد.

برای مثال، Backlinko دارای 160 صفحه نمایه شده است:

تعداد صفحات ایندکس شده بک لینکو

مقدار صفحاتی است که ما ساخته ایم.

اگر این تعداد 16،000 یا 160،000 باشد، می دانیم که تعداد زیادی از صفحات به طور خودکار اضافه شده اند. و این صفحات احتمالا حاوی مقادیر قابل توجهی از محتوای تکراری هستند.

 

اطمینان حاصل کنید که سایت شما به طور صحیح هدایت می شود

گاهی اوقات شما فقط چندین نسخه از همان صفحه را ندارید … بله عین همان سایت را دارید به عنوان محتوای تکراری

این مسئله زمانی اتفاق می افتد که نسخه “WWW” وب سایت شما به نسخه غیر WWW تغییر نمی کند.

(یا برعکس)
این نیز می تواند اتفاق بیفتد اگر شما سایت خود را به HTTPS تغییر دادید … و سایت HTTP را هدایت نکردید.

خلاصه: تمام نسخه های مختلف سایت شما باید به یک مکان واحد هدایت شوند.

ریدایرکت سایت

از Redirects 301 استفاده کنید

Redirects 301 ساده ترین راه برای حل مسائل محتوای تکراری در سایت شما است.

بنابراین اگر شما تعدادی از صفحات محتوای تکراری را در سایت خود یافتید، آنها را به سمت اصلی هدایت کنید.

ریدایرکت 301 صفحات به نسخه اصلی

هنگامی که Googlebot متوقف می شود، تغییر مسیر را پردازش می کند و تنها محتوای اصلی را نشان می دهد.

(که می تواند صفحه اصلی شروع به رتبه بندی کند)

نگاهی به محتوای مشابه می اندازیم

محتوای تکراری فقط به این معنی نیست که شما کلمه به کلمه یک محتوا را کپی کرده باشید.

در حقیقت گوگل محتوای تکراری را به عنوان:

محتوای تکراری از نظر گوگل

بنابراین، حتی اگر محتوای شما از لحاظ فنی متفاوت از آنچه که در سایت های دیگر است باشد ، هنوز هم می تواند مشکلات محتوای تکراری را داشته باشد.

این مسئله برای اکثر سایت ها نیست اکثر سایت ها چندین صفحه دارند. و آنها برای هر صفحه مطالب منحصر به فردی را می نویسند.

اما مواردی وجود دارد که محتوای “مشابه” می تواند باعث بروز آن شود.

مثلا،
بیایید بگوئیم شما یک وبسایت را اجرا میکنید که به مردم یاد می دهد چگونه به زبان فرانسه صحبت کنند.

و شما منطقه بزرگ بوستون را مورد هدف قرار میدهید

خوب، شما ممکن است یک صفحه خدمات بهینه سازی شده در اطراف کلمه کلیدی: “یادگیری زبان فرانسه بوستون” داشته باشید.

یک صفحه بهینه شده برای کلمه یادگیری زبان فرانسه در بوستون

و یک صفحه دیگر که تلاش می کند رتبه “آموزش زبان فرانسه کمبریج” را بدست آورید.

صفحه بهینه شده برای آموزش زبان فرانسه کمبریج

گاهی اوقات محتوا از لحاظ فنی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک صفحه دارای موقعیت مکانی برای محل بوستون است. و صفحه دیگر آدرس کمبریج است.

اما در بیشتر موارد، محتوا فوق العاده مشابه است.

محتوای مشابه در دو صفحه متفاوت

این به لحاظ فنی محتوای تکراری است.

آیا این مشکل است که شما برای هر صفحه از سایتتان محتوای کاملاً منحصر به فردی بنویسید؟ بله این واقعاً کار دشواری است اما امکان پذیر خواهد بود. یعنی اگر میخواهید یک سایت با کیفیت داشته باشید مجبورید این کار را انجام دهید.

از تگ کانونیکال استفاده کنید

برچسب rel = canonical به موتورهای جستجو می گوید:

“بله، ما تعدادی از صفحات با محتوای تکراری داریم. اما این صفحه اصلی است. شما می توانید بقیه را نادیده بگیرید “.

تک کنونیکال در صفحات

گوگل گفته است که برچسب کنونیکال بهتر از مسدود کردن صفحات با استفاده از تگ noindex یا فایل robots.txt است

گفته گوگل در مورد کنونیکال

تعدادی ابزار جستجوگر وجود دارد که دارای ویژگی هایی هستند که محتوای تکراری را نمایش می دهند.

مثلا،
Siteliner وب سایت شما را برای صفحاتی که دارای محتوای تکراری زیادی است، اسکن می کند.

ابزار برای یافتن محتوای تکراری در سایت

صفحات را تثبیت کنید

همانطور که ذکر شد، اگر تعداد زیادی صفحات با محتوای تکراری داشته باشید، احتمالا می خواهید آنها را به یک صفحه هدایت کنید.

(یا از تگ کانونیک استفاده کنید)

اما اگر صفحاتی با محتوای مشابه دارید

خوب، شما می توانید ابرای هر صفحه یک محتوای جدید و منحصر به فرد بنویسید یا اینکه تمامی آنها را به یک صفحه منتقل کنید و یک صفحه کامل ایجاد کنید.

مثلا،
بیایید بگوئیم که شما 3 پست وبلاگ در سایت خود داشته اید که از لحاظ فنی متفاوت هستند … اما محتوای تقریبا یکسان است.

صفحات مشابه در یک سایت

شما می توانید این 3 پست را در یک پست وبلاگ شگفت انگیز که 100٪ منحصر به فرد است ترکیب کنید.

یک صفحه عالی در سایت

از آنجا که برخی از مطالب تکراری را از سایت خود حذف کرده اید، این صفحه باید بهتر از 3 صفحه دیگر ترکیب شود و نتیجه بهتری در گوگل داشته باشد

Noindex WordPress Tag یا Category Pages

اگر از WordPress استفاده می کنید ممکن است متوجه شده باشید که به طور خودکار صفحات تگ و دسته بندی را تولید می کند.

صفحات تگ ها و دسته بندی ها در وردپرس

این صفحات منبع بسیار متنوعی از محتوای تکراری هستند.

بنابراین آنها برای کاربران مفید هستند، من توصیه می کنم برچسب “noindex” را به این صفحات اضافه کنید. به این ترتیب برای کاربران مفید باقی خواهند ماند و از سوی دیگر در گوگل ایندکس نخواهند شد.

شما همچنین می توانید مواردی را در WordPress تنظیم کنید تا این صفحات تولید نشوند.