هرم بهینه سازی وب سایت

هرم بهینه سازی سایت سئو

زمانی که در مورد معماری سایت صحبت می‌کنیم خیلی ها تصور می کنند که اگر یک وب سایت با وردپرس یا جوملا طراحی کنند و یک پلاگین برای بهینه سازی سایت نصب کنند کار معماری به اتمام رسیده و پلاگین تمامی کارهای لازم برای بهینه سازی سایت را انجام می‌دهد


خیر فقط با نصب یک برنامه بر روی سایتتان کار بهینه سازی انجام نمی شود در حقیقت زمانی که ربات گوگل وارد سایت شما می شود باید اول درک کنند که سایت شما در چه زمینه ای فعالیت می کند


ربات گوگل وارد سایت شما می شود ابتدا می‌خواهد متوجه شود که سایت ما در مورد چیست و اینکه آیا محتوای با کیفیت دارد یا نه همه برمی گردد به الگوریتم گوگل اما ربات زمانی که وارد سایت ما می‌شود باید به آسانی بتوانند به تمامی اطلاعات وبسایت ما دسترسی خوبی داشته باشد و ما به این کار معماری سایت می گوییم


یعنی چینش صحیح کلمات کلیدی در منوها محتوای سایت بخش محصولات خدمات و دیگر بخش های سایت،  گوگل به طور کامل متوجه شود که زمینه کاری شما چیست


بهینه ساز و من به تمامی دوستان می گویم اگر نمی توانید محتوای جامع تولید کنید در سال ۲۰۱۹ به بعد دیگر جایی برای داشتن رتبه های خوب ندارید هر چه قدر هم که با یک سری ترفند ها و بک لینک های قوی لینک بگیرید تا زمانی که محتوای خوبی نداشته باشید مشتری تبدیل به خریدار نخواهد شد اما چیزی که برای یک وب‌سایت خیلی مهم است این است که اطلاعاتی که ما داخل وب سایتمان قرار می دهیم باید برای ربات های گوگل در دسترس باشد همانطور که خودتان می دانید ساخت موتورهای جستجو به این شکل است که می آیند از طریق شبکه که دارند یا خود معرفی می کنیم به شبکه‌های که وارد سایتهای دیگر می‌شوند با آدرس سایت ما را پیدا می کنند و تمامی صفحات ما را به دست می‌آورند آنچه که خیلی مهم است این است که حتما به وب سایت ما دارای یک نقشه سایت باشد که این نقشه سایت را اکثراً سی ام اس ها دارند


البته اگر شما نقشه سایت نداشته باشید گوگل خود می تواند تمامی لینک های داخلی سایت شما را پیدا کند ولی ممکن است یک سری از لینک ها دسترسی نداشته باشد بنابراین سایت استفاده می کنیم که بتوانیم به گوگل کمک کنیم تمامی صفحات سایت ما را در پایگاه داده خود ذخیره کند اما آنچه که خیلی مهم است ساختار لینک دادن داخل سایت شما است ما یک قانون داریم به نام 20-40-40 یعنی ۴۰ درصد بهینه سازی ما مباحث داخلی سایت است کارهایی که باید داخل سایت انجام شود و ۱۴۰ درصد است که بهینه سازی خارج سایت است و ۲۰ درصد است به نام آتوریتی و حالا لینک هایی که در شبکه اجتماعی می گیریم و غیره