تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2022-04-06
10 گام مهم برای افزایش تعامل اینستاگرام! مقصد
در این بین برگزاری مسابقات و چالشهایجذاب راهکار موثری برای افزایش تعامل و تشویق مخاطبان به اشتراکگذاری محتوایشماست. همچنین میتوانید از نظرسنجیها و سوالات در استوریها و پستهایتاناستفاده کنید تا نظر مخاطبان را در مورد موضوعات مختلف جویا شوید. هرچقدر در پیجهای دیگر فعالیتتان بیشتر باشد، بیشتر دیده خواهید شد و بازدید پیج خود را افزایش خواهید داد.
پستهای جشنوارهها و فروشهای ویژه هم قابلیت این را دارد که تعامل را بالا ببرد. فقط لازم است غیر از اعلام جشنواره، جایزهای مثل محصول رایگان یا کد تخفیف خوب برای مخاطبانی بگذارید که کار خواستهشده را انجام میدهند. در بخش هایلایت میتوانید سوابق موفقیت خود را آرشیو کنید؛ مثلاً نظر افرادی که از محصول یا خدمت شما راضی بودهاند، نمونهکارهای موفق که به آنها افتخار میکنید، خدمات و محصولات جدید و… را قرار دهید. این عدد معیاری برای سنجش میزان جذابیت محتواهای مختلف برای کاربران است.
برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام فاکتورهای بسیار زیادی مد نظر می باشد که در این مطلب سعی کرده ایم به مهم ترین آن ها اشاره ای داشته باشیم. برای مثال استفاده از فیلترهای اینستاگرام در استوری ها می تواند نرخ تعامل پیج را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. لطفا شما هم تجربیات تان را از نرخ تعامل پیج اینستاگرام خود با آکادمی آغازینو و دیگران به اشتراک بگذارید. هرچه کاربران بیشتر با پیج و برند شما آشنا شوند، راحتتر میتوانند اعتماد کنند و در پیج شما تعامل داشته باشند.
به عبارت دیگر، تعامل یا اینتراکشن همان مفهومیست؛ که بسیاری از کارشناسان بازاریابی شبکههای اجتماعی آن را به عنوان درگیری یا انگیجمنت اینستاگرام میشناسند. آنالیز تعامل در پستهای شبکههای اجتماعی، در نهایت به اندازهگیری انگیجمنت مربوط میشود. بررسی نرخ تعامل یا درگیری، کلید بهبود تلاشهای بازاریابی محتوای اینستاگرام شماست. تا از طریق تولید محتوا و مدیریت استاندارد اینستاگرام، اقدامات تعاملی مانند لایک کردن یا نظر دادن بر روی یک پست در شبکههای اجتماعی را افزایش دهند. ✅ بهترین روش برای افزایش تعامل در اینستاگرام خرید تعامل، انتشار محتوای قابل اشتراک، نوشتن کپشن جذاب، استفاده از هشتگهای هدفمند و سایر راههای معرفیشده در مقاله است.
- بنابراین باید سعی کنید به صورت کاملاً منظم پستهای صفحه اینستاگرام خود را منتشر کنید و با روشهای بیان شده در این مقاله، تعامل کاربران خود را افزایش دهید.
- اینستاگرام استیکرهای زیادی را برای استوری ارائه کرده است که تعامل را آسان میکند و هر بار که شخصی در استوری شما با این استیکرها درگیر میشود، برای تعامل شما به حساب میآید. {
- بهترین رویکرد، استفاده ترکیبی از انواع محتوا برای دستیابی به بهترین نتایج است. |}{
- اینفلوئنسرها را درگیر کنید و از آنها بخواهید انواع مختلفی از محتوا را برای پلتفرمهای شبکههای اجتماعی شما ایجاد کنند. |}{
- در این قسمت امکان اضافهکردن لوکیشن و هشتگ هم هست که درست مثل پست، به دیدهشدن بیشتر استوری شما کمک میکنند. |}
- به این صورت که در هر حوزه ای که فعالیت میکنید دو تا موضوع مختلف رو از جوانب مختلف با هم مقایسه کنید مثل مقایسه محصولات دو برند معروف لوازم خانگی.
تعامل با هشتگ یعنی چی؟ هشتگ های اینستاگرام یک شمشیر دو لبه هستند. اگر به درستی استفاده شود، می توانید ترافیک جدی ایجاد کنید اما اگر زیاده روی کنید، نتیجه ای کاملا برعکس خواهد داشت! این تعداد بالا باعث میشود که فرض بگیریم رقبای شما در بعضی از این پلتفرمها حضور ندارندو این یعنی “وجود یک بازار بدون رقیب برای شما”. از این طریق میتوانید رقبای خود را به راحتی شناسایی کرده و با استراتژیهای کاری آنها آشنا شوید.
برای دانستن این که چه محتواهایی برای فالوئرهای شما جذابتر است، بهترین روش بررسی قسمت تحلیل (Insights) در حساب شماست. شما در این قسمت میتوانید ببینید کدام پستها از همه بیشتر تعامل داشته و به تولید محتواهایی با آن شکل ادامه بدهید. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند.
پست جدید و ویژهای قرار است بگذارید یا رویدادی مثل فروش ویژه، افتتاح شعبهٔ حضوری یا گردهمایی با مخاطبان در راه است؟ از مدتی قبل در استوری با شمارش معکوس آن را اطلاعرسانی کنید. به کسانی که روی شمارش معکوس کلیک کنند، در زمانی که تعیین میکنید، آن موضوع یادآوری میشود. هشتگ را که از همان ابتدا همه زیر پستهای خود میگذاشتند؛ ولی هر هشتگی بهدرد شما نمیخورد. هشتگ مخاطبی را که روی آن کلیک کرده، میتواند مستقیم تا پست شما بیاورد. این مخاطب باید به محتوای شما علاقهمند باشد تا با آن تعامل کند؛ پس باید هشتگها با موضوع پیج شما مرتبط باشد.
دیدگاه در “تعریف نرخ تعامل اینستاگرام و ۹ راه مؤثر برای افزایش آن”
یه مدت بعد از اینکه در پیج اینستاگرام خود فعالیت کردید، میتوانید بازخوردهایی را که از سمت کاربران خود دریافت میکنید را آنالیز کنید و سبک محتوا مورد علاقه مخاطبانتان را تشخیص دهید. برای مثال، ممکن است متوجه شوید که عکسهایی با رنگهای روشن و پررنگ، تعداد زیادی لایک دریافت میکنند. یا شاید مردم با محتواهایی که صدای خودتان در پس زمینه وجود دارد ارتباط بیشتری برقرار میکنند. برای این آنالیز محتواها نیز میتوانید از ابزار Insights استفاده کنید. اگر به فعالیت پیجهای اینستاگرامی محبوب و پرطرفدار دقت کرده باشید، میبینید که عمدتا در قالب استوری و حتی پست باکسهای نظرسنجی را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند.
بیایید قبل از هر چیزی ببینیم تعامل یعنی چه؟ تعامل در اینستاگرام یعنی هر کاری که کاربران با محتوای شما انجام میدهند؛ مثل لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراکگذاری یا ذخیره کردن پستها. از پست های خود به دنبال مشارکت هستید؟ گاهی اوقات، این موضوع به سوال پرسیدن از مخاطب بر می گردد و باید آنها را با محتوای خود درگیر کنید. این کار وقتی که با دقت انجام شود، یک فراخوان قانع کننده خواهد بود و می تواند باعث فعالیت، لایک، پاسخ یا اشتراک گذاری گردد. وقتی ریلها را در اینستاگرام پست میکنید، مطمئن شوید که زیرنویس دارند.
شبکههای فضای مجازی با این که به صورت مستقل از هم فعالیت میکنند، اما پیوندهایی وجود دارد که آنها را به یکدیگر مرتبط میسازد. اگر بتوانید از این ارتباط استفاده نمایید و از دیگر شبکههای مجازی برای اینستاگرام خود مخاطب جذب کنید، قدم بزرگی در راه پیشرفت پیج خود و افزایش نرخ تعامل برداشتهاید. به این ترتیب فالوورهای پیج با سرعت بسیار کمی افزایش خواهند یافت. اما روشهایی برای افزایش نرخ تعامل وجود دارند که میتوانند باعث رونق کسب و کار اینستاگرامی شما شوند. همکاری کردن با اینفلوئنسرها و افراد محبوب و شناختهشده در این پلتفرم بهمنظور تبلیغ پیج، از دیگر روشهایی است که به بالا رفتن آمار تعامل اینستاگرام منجر میشود.
محتوای جدید بسازید
برندهای بزرگ تجاری هر روزه از طریق استوریها با کاربران و مشتریان در ارتباط هستند. شما نیز میتوانید از طریق استوریها، محصولات و سرویسهای خود را به کمک تصاویر و محتوای جذاب برای کاربران بیشماری به اشتراک بگذارید. ابزارها و خدماتی در شبکههای اجتماعی موجودند که باعث ارتباط سریعتر با مشتریان هدف کسبوکارها میشوند. عکسها، ریلها و استوریهای آنها را به ویژه هنگام استفاده از محصولاتتان به اشتراک بگذارید. لایک کردن کامنتهای دنبالکنندگان اکانتهای رقیب و همکار امکان آغاز تعامل با کاربران را برای شما فراهم میسازد.
پس از مشخص کردن اهداف و مخاطبان هدف، باید محتوای تبلیغاتی خود را طراحی کنید. همچنین باید از هشتگهای مناسب استفاده کنید تا پستهای شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار گیرد. بودجه شما تعیین میکند که پستهای شما در چه بازه زمانی و در چه صفحاتی نمایش داده شوند.
وقتی پیجی لایو میگذارد، نوتیفیکیشن آن برای همهٔ فالوورها میرود. همین کار بهتنهایی روشی برای افزایش تعامل با مخاطبان خودتان است؛ ولی اگر با پیجهای دیگر همکاری کنید، فالوورهای آنها هم به افزایش تعامل اینستاگرام شما کمک میکنند. با در نظر گرفتن اهداف پیج میتوان نسبت تعامل را با المانهایی مانند مجموع بازدید یکتا (Reach) و دیده شدن (Impression) مقایسه کرد. نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام یک پست به این صورت است که مجموع تعداد کامنت، لایک، ذخیره و بازنشر آن را بر تعداد فالوورها تقسیم میشود.
معمولا در اینستاگرام طی یک بازه زمانی خاص از هشتگهای خاصی با موضوعات مختلف برای انتشار پست و استوری بهره گرفته میشود. شما میتوانید این هشتگها را شناسایی کرده و در صورت متناسب بودن آنها با موضوع پپج و اکانت تجاری خود، از آنها برای جذب مخاطب استفاده کنید. اگر مخاطبان هدفتان در شبکههای اجتماعی ایرانی حضور و فعالیت دارند، روبیکا یکی از بهترین جاهایی است که برای آنها... خلاصه، هر حرفی که بتوانید خودتان، کارمندان یا مسئول شبکههای اجتماعی مستقیم با مخاطب بزند، نهفقط برای او جذاب است، بلکه باعث افزایش اعتماد مخاطب به شما میشود.
نکته مهم و قابل توجه دیگری که می بایست به آن دقت شود، این است که فرمول محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام چیست و چه پارامترهایی روی محاسبه این فاکتور تاثیرگذار است؟پاسخ این سؤال را نیز در ادامه مطالعه کنید. هر چقدر مشارکت کاربران با صفحه شما بیشتر باشد، صفحه شما از تعامل بیشتری برخوردار است. بنابراین باید سعی کنید به صورت کاملاً منظم پستهای صفحه اینستاگرام خود را منتشر کنید و با روشهای بیان شده در این مقاله، تعامل کاربران خود را افزایش دهید.
همان طور که صاحب یک فروشگاه درصدد است تا مشتری بیشتری جذب کند و فروش خود را افزایش دهد، مدیران کسب و کارهای آنلاین نیز همین مسیر را به شیوه ای دیگر دنبال می کنند. استفاده از تمام ویژگی های اینستاگرام مانند Story و Live به شما امکان می دهد تا پیروان خود را در فعالیت های صفحه خود درگیر کنید و میزان تعامل (engagement) اینستاگرام خود را افزایش دهید. پس برای افزایش تعامل، استفاده درست از استوری و امکانات آن را به خاطر بسپارید. در ابتدای راه اندازی اینستاگرام اینگونه نبود و بیشترین تاثیر مربوط به لایک می شد. در مرحله دوم، تعامل قوی یک عامل کلیدی در الگوریتم اینستاگرام است.
میتوانیداز هشتگهای خاص برندتان، هشتگهای مربوط به موضوع محتوایتان و هشتگهای ترند درپستهایتان استفاده کنید. همچنین میتوانید با استفاده از ابزارهای مختلف بهترینهشتگها را برای محتوایتان پیدا کنید. محتوایی که مخاطب را مجذوب خود کند، او را به تعاملوادار کند و عطش دیدن پستهای بعدی شما را در او شعلهور سازد.
اما متأسفانه، به دلیل محدودیتهای موجود در ایران، خرید پروموت اینستاگرام ممکن نیست. شما میتوانید از سایتهای واسطه برای اجرای تبلیغات کمک بگیرید یا از روشهای دیگری برای افزایش تعامل در اینستاگرام استفاده کنید. در یک مهمانی شام (یا هر مهمانی سرگرم کننده)، شما فقط منتظر این نیستید که بقیه با شما صحبت کنند، درست است؟ بعضی اوقات، شما باعث ایجاد مکالمه می شوید.
اینجاست که مفهوم بهینهسازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization – CRO) اهمیت پیدا میکند. شما میتوانید با استفاده از دو روش این نرخ را اندازهگیری کرده و از تعداد بازخوردهای پستها و استوریها مطلع شوید. وینینگترکر، راه حل هوشمند شما برای واردات محصولات ترند دنیا بهطور مستقیم از چین است. با چند کلیک ساده، جدیدترین محصولات بازار را بیابید و آنها را به فروشگاه خود بیاورید. فرآیند واردات را به ما بسپارید تا با سرعت و اطمینان، محصولاتتان را به دست مشتریان برسانید.
این روش نهتنها باعث افزایش فروش میشود، بلکه تعامل کاربران را نیز بالا میبرد و به شکل قابلتوجهی به افزایش اینگیجمنت اینستاگرام شما کمک میکند. یکی از چالشهای اصلی کسبوکارها در اینستاگرام، محدودیت در استفاده از لینکهای قابل کلیک است. برخلاف شبکههای اجتماعی دیگر که به راحتی امکان قرار دادن لینک زنده وجود دارد، در اینستاگرام این قابلیت محدود شده است.
همانطور که میدانید یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در محاسبهی نرخ تعامل، تعداد سیوها یا همان ذخیرهسازیها میباشد. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که کاربران آن را بپسندند و ذخیره کنند، گام بزرگی در مسیر افزایش نرخ تعامل پیج خود برداشتهاید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که در زمانهای مختلف کاربرد داشته باشد.
اینفلوئنسرها را درگیر کنید و از آنها بخواهید انواع مختلفی از محتوا را برای پلتفرمهای شبکههای اجتماعی شما ایجاد کنند. پس از کمی فعالیت در پیج اینستاگرامی خود، میتوانید بازخوردهایی را که از کاربران دریافت میکنید، آنالیز کنید و بهترین نوع محتوا را از لحاظ قالب تشخیص دهید. برای مثال باید به این نتیجه برسید که کاربران شما بیشتر محتوای متنی را دوست دارند یا تصویری، استوریها را بیشتر میپسندند یا پستها را و …برای این کار نیز میتوانید از ابزار Insights استفاده کنید.
{افزایش نرخ تعامل اینستاگرام + 28 ترفند حرفه ای Engagement Rate
|}حتی اگر ویدئوی شما بیشتر از 15 ثانیه باشد، مشکلی نیست؛ میتوانید آن را به بخشهای کوتاهتر تقسیم کنید. مثلاً یک ویدئوی 150 ثانیهای میتواند به ده استوری 15 ثانیهای جذاب تبدیل شود. اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که به محتوای زیبایی شناختی پاداش می دهد. اگرچه امروزه دیگر طرح های پر زرق و برق از مد افتاده است، اما قلب اینستاگرام محتوای بصری است.
همان کارهایی هستند که باید بهطور مداوم برای بهبود پیج خود انجام دهید. اگر روشهای این مقاله را به کار بگیرید، مطمئن باشید شاهد رشد آمار پیج خود خواهید بود. الگوریتم اینستاگرام به این صورت است که امکان بالا پایین شدن آمارتان در طی زمان وجود دارد.
همچنین، با کلیک بر روی هر پست، میتوانید آمار دقیقتری از جمله تعداد لایکها، کامنتها و تعداد افرادی که پست را دیدهاند، به دست آورید. افزایش تعامل صفحه اینستاگرام سبب افزایش محبوبیت، فروش و اعتبار میشود و به شما کمک میکند تا مخاطبان پیج به صورت طبیعی رشد داشته باشند. این نوع تبلیغات میتواند برای هدفگیری مجدد مخاطبان (ریتارگتینگ)، ایجاد آگاهی از برند یا دستیابی به اهداف خاص (مانند تبلیغات برای مخاطبانی که به دنبال محصولاتی مشابه محصولات شما هستند) استفاده شود. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد.
برای مثال، میخواهید سلیقهٔ مخاطب را دربارهٔ محصولاتی که بیشتر استفاده میکند، بشناسید. استیکر نظرسنجی میگذارید و در هر یک از گزینهها یک محصول را بنویسید و ببینید کدامیک بیشتر رأی میآورد. این استیکرها چشمنوازند و با هدف تعاملگرفتن از مخاطب طراحی شدهاند.
داشتن ارتباط با کاربرانی که به مطالب مشابه محتوای پیج شما علاقه دارند احتمال افزایش تعداد فالورهای فعال، افزایش بازدید پست اینستاگرام و افزایش تعامل را به حداکثر میرساند. پاسخگو بودن شما این حس را به کاربران القا میکند که بهجای سروکار داشتن با یک پیج، با یک فرد ارتباط برقرار میکنند. همچنین پاسخ دادن به سوالها در کامنتها و پیام دایرکت به مخاطبان شما امکان میدهد تا خود را بخشی از کسبوکار شما بدانند و تعامل بیشتری با پیج شما برقرار کنند. در این مقاله، به بررسی عوامل تاثیرگذار بر تعامل در اینستاگرام و ارائه راهکارهای عملی برای بهبود آن خواهیم پرداخت.
نتیجهی این کار نیز به افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام ختم میشود. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است. اگر به دایرکت و کامنت کاربران پاسخ دهید، نشان دهنده این است که برای فالوورهایتان ارزش قائل هستید.
استفاده صحیح از هشتگها یکی دیگر از استراتژیهای اساسی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. هشتگهای محبوب و مرتبط با صنعت شما میتواند موجب دیده شدن بیشتر پستهایتان توسط کاربران جدید شود. بهتر است از هشتگهای پرطرفدار، خاص و کمتر رقابتی استفاده کنید تا فرصت دیده شدن شما بیشتر شود. پیج هایی که با هدف کسب و کار راه اندازی شده اند نیازمند تعامل با کاربران هستند تا به سود برسند.
در اینستاگرام نرخ تعامل یکی از مهمترین عواملی است که میتواند بر موفقیت شما تأثیر بگذارد و یکی از راههای افزایش آن، تولید محتوای قابل ذخیرهسازی است. همچنین به یاد داشته باشید که صبر وخلاقیت کلیدهای اصلی موفقیت در اینستاگرام هستند. با تولید محتوای باکیفیت، تعاملبا مخاطبان و استفاده از استراتژیهای مناسب، میتوانید در نهایت به یک اینفلوئنسرموفق در این پلتفرم تبدیل شوید.
سعی کنید در کپشن هر پست حداقل از 8 هشتگ استفاده کنید؛ اگر از هشتگهای منحصر بهفرد استفاده کنید میتوانید برند خود را محبوبتر و معروفتر کنید. برخی سایتها وجود دارند که میتوانند شما را در پیدا کردن هشتگهای مناسب در راستای کسبوکارتان کمک کنند. الگوریتم اینستاگرام تلاش می کند تا محتوایی را به کاربر نمایش دهد که بیشترین مطابقت را با علایق وی داشته باشد. همچنین تلاش می کند تا محتوایی را که بیشترین پتانسیل برای تعامل کاربر را داشته باشد، در فید و اکسپلور به کاربر نمایش دهد. لایو می تواند به برند شما کمک کند تا به صورت زنده با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و ارتباط خود را با آنها تقویت نمایید.
تبلیغات در اینستاگرام