آموزش اینستاگرام تصویری 2020-08-17
آموزش اینستاگرام به زبان ساده و کاربردی در آپدیت ۲۰۲۵
اگر پس از ارسال پیام برای یک شخص، تصمیم گرفتید آن را ویرایش یا پاک کنید، کافی است روی پیام ضربه بزنید و نگه دارید. سپس از منوی ظاهر شده، به ترتیب یکی از گزینههای Edit (ویرایش) یا Unsend (لغو ارسال) را برای ویرایش یا پاککردن پیام انتخاب کنید. استوری در مقایسه با پست و ریلز، دردسر کمتری دارد و شما میتوانید تا ۱۰۰ استوری را در یک شبانهروز بهصورت پشتسرهم ارسال کنید. شما با ساخت استوری جذاب در اینستاگرام، تعامل خود را با دنبالکنندگان افزایش میدهید.
یکی از بهترین راههای حضور در اینستاگرام و دیدن بهترین شیوه ها و همچنین روندها، انتخاب مجموعه ای از پروفایل های حرفه ای و بررسی منظم آنها است. مجموعه ای از نکات برجسته زندگی و کار شما در استوری که به سوالات بازدید کننده پیج شما پاسخ می دهد. پروفایل شما هر چه بیشتر بتواند در فضای محدود در دسترس قرار بگیرد، بهتر است.
بعد از اینکه پیج های مد نظرتان را انتخاب کردید، روی فلش آبی بالای صفحه کلیک کنید تا وارد حساب کاربری تان شوید. پس از آنکه مرحله انتخاب عکس در آموزش تصویری کار با اینستاگرام را رد کردید، این شبکه اجتماعی لیستی از اکانت های محبوب که ممکن است مورد پسندتان باشد را نمایش می دهد تا در صورت تمایل بتوانید آن ها را Follow کنید. راههای مختلفی برای اضافه کردن استوری به هایلایت وجود دارد؛ اما نکته مهم اینجاست که امکان اضافه کردن عکس یا ویدئو به صورت جداگانه در آن نیست و لازم است که قبلا در استوری شما پست شده باشند.
البته برای حذف اکانت اینستاگرام خود میتوانید از راهنمای جامع و تصویری که در مجله فرادرس منتشر شده است استفاده کنید و برای دی اکتیو اینستاگرام نیز مطلب مرتبطی که در همین زمینه در دسترس قرار دارد را بخوانید. برای افزودن یک تصویر به پروفایل یا تغییر عکس پروفایل اینستاگرام گزینه Add a Photo را بزنید و در غیر این صورت به سراغ Skip بروید. بعد از دانلود و نصب، نوبت به ساخت حساب کاربری میرسد و در ادامه این فرآیند را به صورت گام به گام تشریح کردهایم. برای بهرهبرداری کامل از تمامی امکانات اینستاگرام و استفاده مؤثر از آن برای اهداف شخصی یا کسبوکار، نیاز به آموزش صفر تا صد اینستاگرام دارید. شما میتوانید از دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ و آموزش اینستاگرام مکتب خونه برای این منظور استفاده کنید. همچنین، اگر به دنبال یادگیری اصولی و حرفهایتر اینستاگرام هستید، آموزش اینستاگرام حرفهای مکتب خونه، میتواند مهارتهای شما را در استفاده بهینه از این پلتفرم افزایش دهد.
اما با دو انگشت خود و زوم کردن روی ویدیو میتوانید بخشهای اضافه را از تصویر حذف کنید. وقتی درون یک استوری تگ میشوید، پیامی دایرکت به دستتان رسیده و این موضوع را به اطلاع میرساند. اگر اکانتی که شما را تگ کرده عمومی باشد و اجازه اشتراکگذاری محتوای خود را بدهد، یک لینک درون این پیام دایرکت مشاهده خواهید کرد. برای بازنشر این استوری درون استوری خودتان، روی گزینه Add This to Your Story بزنید و سپس گامهای بخش قبلی را دنبال کنید. در این بخش از آموزش اینستاگرام توضیح میدهیم که چطور قادر به پاک کردن تاریخچه جستجوها در آخرین ورژن از اپلیکیشن اینستاگرام روی اندروید و iOS و همینطور مرورگرهای موبایل و دسکتاپ خواهید بود.
اگر هنوز این المان تصویری را نمیبینید، روی علامت X زده و اندکی بیشتر منتظر بمانید تا فالوئرها استوری شما را تماشا کنید. بعد از اندکی سپس، گامهای بالا را تکرار کنید. گزینه Dark را بزنید تا خطوطی مشکیرنگ دور نام خالق پست شکل بگیرد. اپلیکیشن اینصستاگرام را روی همان دستگاه باز کرده و پستی که میخواهید بازنشر کنید را بیابید. صفحه خوشامدگویی همراه با چند دستورالعمل به نمایش درمیآید. گزینه Your Story را بزنید تا یک استوری جدید ساخته و منتشر شود.
روی آیکن گالری در گوشه پایین سمت چپ بزنید تا آخرین تصاویر و ویدیوهایی که روی موبایل خود ثبت و ضبط کردهاید را مشاهده کنید. علاوه بر جستجو برای پستهایی که تگ مشخص دارند، میتوانید از نوار جستجوی اینستاگرام برای یافتن حساب کاربران مختلف هم استفاده کنید. برای این کار کافی است نام کاربری یا نام کوچک یک کاربر را وارد کنید. درست مانند جستجوی تگ، اینستاگرام همزمان با تایپ عبارت از سوی شما، لیستی حاوی اکانتهای پیشنهادی به نمایش درمیآورد.
حال با انتخاب یک پیج فیسبوک اینستاگرام شما تبدیل به یک صفحه تجاری شده و اطلاعات مربوطه و مورد نیاز نیز از فیسبوک منتقل خواهد شد. برای ساخت یک حساب تجاری بهتر است که از ایمیل کسب و کار خود برای ثبت نام استفاده کنید تا اکانت شما به فیسبوک شخصی و یا ایمیل شخصی شما مرتبط نباشد. بهترین راه برای فعال نگه داشتن مخاطبانتون این هست که دائما صفحه خود را بروز نگه دارید و در ادامه چند راه مناسب برای ساخت یک پروفایل موفق اینستاگرامی به شما آموزش خواهم داد. اینستاگرام همچنین به شما کمک میکند آگاهی از برند خود را افزایش داده و محصولات جدید خود را معرفی کنید.
فیسبوک در حال حاضر پیامرسانهای سه پلتفرم فیسبوک، فیسبوک مسنجر، اینستاگرام و واتساپ را با یکدیگر ادغام کرده است. بنابراین اگر رابط کاربری اینستاگرام شما شکل و شمایلی تازه یافته، در واقع دارید از سرویس فیسبوک مسنجر برای ارسال و دریافت پیامهای دایرکت اینستاگرام استفاده میکنید. میتوان بحث کرد که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی حقیقتا منحصر به فرد است. به جای بهرهگیری از کلمات، این پلتفرم به صورت تقریبا تمام و کمال بر اشتراکگذاری تصویر و ویدیو بنا شده است. همین ماهیت بصری نیز بوده که اینستاگرام را به چنین پلتفرم فرهنگی تاثیرگذاری تبدیل کرده است. با بیش از یک میلیارد کاربر ثبت شده، اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ میلادی به زیرمجموعهای از فیسبوک تبدیل شد، اکنون جزئی از زندگی روزمره بسیاری از مردم در سراسر جهان به حساب میآید.
در فصل بعد ما یاد خواهیم گرفت که چگونه از قابلیتهای هر دو استوری اینستاگرام و IGTV استفاده کنیم. این دو گزینه انتشار محتوا جنبه هیجان انگیز پلتفرم اینستاگرام است. اگر در آنها اکانت دارید، می توانید تصاویر و ویدیوهای خود را همزمان در فیس بوک، توییتر و Tumblr به اشتراک بگذارید. محتوا کوتاه مدت است (بعد از ۲۴ ساعت از بین می رود)، اگر هایلایت استوری ایجاد کنید، آن را به طور دائمی در دسترس قرار می دهید.
با کلیک بر روی آیکون Aa میتوانید تکستهای مختلف را به استوری خود اضافه کنید. آیکون صورتک خندان نیز به شما این اجازه را میدهد که گیف، لوکیشن، موزیک، نظرسنجی و… را به استوری خود اضافه کنید. برای مثال در این تصویر میبینید که Goal Zero از الکس هانولد یک صخره نورد و عکاس معروف که در حال استفاده از ایستگاه شارژ خورشیدی این برند است، عکس گرفته و در صفحه خود به اشتراک گذاشته است. به این ترتیب نه تنها مخاطبان Goal Zero این تصویر را میبینند؛ بلکه بیش از 500 هزار فالوور الکس نیز این تصویر را دیده و با Goal Zero آشنا میشوند. برای مثال اینستاگرام نایکی تصاویری از محصولات این کمپانی بزرگ دارد؛ اما اکثریت پستهای این صفحه مربوط به ورزشکاران، کنسرتها و رویدادهایی است که نایکی را تبلیغ میکنند. حال در همین بخش بر روی گزینه switch to a business profile کلیک کنید و به اینستاگرام اجاره مدیریت صفحات خود را بدهید.
علاوه بر این بسته به اینکه نام مورد نظرتان چقدر محبوب است، ممکن است به انبوهی نتیجه شامل افرادی با نامهای یکسان برسید. برای باز کردن IGTV کافی است روی آیکن ذرهبین در پایین اپلیکیشن کلیک کنید و سپس به سراغ گزینه «IGTV» در بالای صفحه بروید. در اینجا هم قادر به مشاهده ویدیوهایی که دیگران آپلود کردهاند خواهید بود و هم میتوانید ویدیوی خودتان را بارگذاری کنید. برای انتشار استوری در آموزش اینستاگرام تصویری دو راه دارید، یا در صفحه Home روی علامت + آبی رنگ در بخش your story بالای صفحه کلیک کنید و یا پس از کلیک کردن روی + پایین صفحه، آیتم استوری را انتخاب کنید.
در گوشه بالا سمت راست زبانه پروفایل، سه میله افقی خواهید دید (شکل ۲۰۷). Content Saved جستجوی افراد و تنظیمات است، روی آن ضربه بزنید. | اجازه دهید هر یک از این موارد را بررسی کنیم.
از نکات مثبت این تکنیک، میتوان به مخاطبین هدف اشاره کرد. مثلا کسانی که #موبایل را سرچ میکنند، نیازمند موبایل یا خدمات آن هستد. هشتگ ها تاثیر زیادی در افزایش فالور در اینستاگرام دارند.
در ادامه بیشتر به جزییات مربوط به استوریها خواهیم پرداخت. امکان برقراری تماس تصویری در اینستاگرام از طریق بخش دایرکت صورت میگیرد. اینستاگرام نیز مشابه تلگرام، چند مسیر مختلف را برای دسترسی به تنظیمات پروفایل در اختیار شما قرار میدهد. انواع محتواهایی که در اینستاگرام منتشر میشوند، با هشتگ یا برچسبهایی در موضوعات مختلف دستهبندی خواهند شد. زمانی که شما از هشتگ (علامت #) در استوری یا کپشن پست و ریلز خود استفاده میکنید، اینستاگرام متوجه میشود که موضوع محتوای شما مربوطبه آن هشتگ است و باید بهعنوان محتوای آن هشتگ به سایر کاربران اینستاگرام نمایش داده شود. یکی از سادهترین راهها برای جلوگیری از نمایش پست های پیشنهادی در اینستاگرام، دنبالنکردن یا مسدودکردن هشتگهای مرتبط با موضوع آن پستها است.
اینستاگرام توسط کوین سیستروم و مایک کریج در سال 2010 تأسیس شد. در آغاز، این برنامه فقط یک اپلیکیشن ساده بود که به کاربران امکان میداد عکسهایشان را برداشته و فیلترهایی روی آنها اعمال کنند. اما به مرور زمان، تبدیل به یک شبکهای اجتماعی کامل شد که افراد میتوانستند تصاویر و ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارند و با دیگران در ارتباط باشند.
سوشال مدیا ایران یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است و مدیریت شبکه های اجتماعی است که تا کنون با بیش از 100 برند بزرگ همکاری داشته است .تمرکز ما در این مجموعه بر روی کیفیت است و این راز ماندگاری ماست. در کنار هر پست و یا در نرمافزار مدیریت تبلیغات فیسبوک گزینهای برای پروموت کردن پست وجود دارد. در ضمن حتما باید پیج بیزینسی اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل کنید. شاید دلیل حضور شما در اینستاگرام به نمایش گذاشتن محتوای ساخته شده توسط مشتریان خود است تا مردم به صورت عملی استفاده از محصولات شما را ببینند. چگونه میتوانید تشخیص دهید که یک هشتگ مناسب چه پستی است؟ پیشنهاد ما تفکر زیاد در مورد کلمههای کلیدی مربوطه و تحقیق در مورد ترندهای حال حاضر فضای مجازی است. استفاده از هشتگ بسیار آسان است و به یاد داشته باشید که در صورت عمومی بودن پیجتان این هشتگها در سرچ نشان داده شده و همچنین میتوانید تا 30 هشتگ در کپشن خود استفاده کنید.
در قسمت Advanced Options میتوانید تبلیغ خود را زمانبندی کنید تا در زمانهای خاص به نمایش در بیاید. با زدن گزینه Accelerated کار شما سریعتر به نتیجه میرسد. بعد از این مرحله از شما بودجه و زمان بندی مورد نظرتان پرسیده میشود. بودجه مورد نظر خود برای یک روز کمپین و یا مدت زمان مشخص با شروع و پایان مشخص را انتخاب کنید.
سپس گزینهی Settings را در نیم پنجرهی باز شده، خواهید دید. تنظیمات اینستاگرام شامل بخش های گسترده ای است که در لیست زیر میآوریم. ممکن است بعد از مدتی بخواهید به هر دلیلی اکانت اینستاگرام خود را حذف کنید. در این شرایط این آموزش کوچک ولی کامل به دردتان میخورد.
از استوری میتوانید برای نمایش سریعتر محصولات جدید نیز استفاده کنید. پست کردن تصاویر و محتوای طرفدارانتان نه تنها باعث ایجاد حس خوب در سازنده آن میشود؛ بلکه نشان میدهد که شما واقعا و عمیقا به کاربران خود اهمیت میدهید. حتما به یاد داشته باشید که سازنده اصلی را روی عکس و یا در کپشن تگ کنید.
شما می توانید این مرحله را برای تگ کردن چندین نفر تکرار کنید. در زمانی که این کتاب در حال نوشتن است برای برچسب کردن افراد در ویدیو با استفاده از گزینه Tag people در مرحله آخر بارگزاری فیلم بوجود آمده است. محتوای آن در زبانه صفحه اصلی قرار دارد که توسط خانه نشان داده شده است. در گوشه پایین سمت چپ منوی ناوبری اولیه شما، بنابراین از «صفحه اصلی» برای اشاره به آن استفاده می کنم. در ادامهی موضوع آموزش اینستاگرام به بخش برقراری تماس تصویری میرسیم.
اما اگر یک استوری را به Highlights خود اضافه کنید، هرکسی که از پروفایل شما بازدید میکند قادر به مشاهده آن در آیکن دایرهای شکل بالای فید خواهد بود، حتی بعد از ناپدید شدن استوری از فید مخصوص استوریها. قابلیت Close Friends اساسا لیستی قابل شخصیسازی از افرادی است که میخواهید بیش از هرکس دیگری قادر به اشتراکگذاری استوریها با آنها باشید. در واقع میتوانید لیستی از افرادی که بیشترین صمیمیت را با آنها دارید فراهم آورده و برخی از محتوای خود را تنها مقابل چشم آنها قرار دهید. حتی مهم نیست که آنها را فالو کردهاید یا خیر.
چهارم، شما می توانید برای مکان ها و محتوا خاص جغرافیایی جستجو کنید. میخواهید ببینید چه تصاویر یا ویدیوها از محله شما به اشتراک گذاشته شود؟ کافی است برای آن جستجو کنید. شاید هم می خواهید ببینید که در مدیسون میدان باغ اتفاق می افتد، فقط آن را جستجو کنید.
این بخش به کاربران کمک میکند تجربه کاربری خود را شخصیسازی و بهتر مدیریت کنند. این اپلیکیشن برای افرادی که به دنبال جذب فالوور یا گسترش کسبوکار خود هستند، ابزاری بسیار مناسب به شمار میآید. بهویژه برای کسانی که در حوزههای مختلف به آموزش تولید محتوا یا آموزش دیجیتال مارکتینگ علاقهمندند، اینستاگرام فرصتهای فراوانی را برای تبلیغات و ارتباط مستقیم با مخاطبان فراهم میکند. رفتن به اکسپلور قوانین و تکنیک های خود را دارد. برای اینکه شما وارد اکسپلور شوید باید از یک سری قوانین و نکات پیروی کنید.
پیش از هر چیز، اینستاگرام عمدتا از طریق موبایلهای هوشمند در دسترس قرار میگیرد و کاربران میتوانند در هر زمان و تقریبا از هر مکان، نگاهی سریع به فید خود انداخته و سپس اپلیکیشن را ببندند. پست کردن، تماشا کردن و عادات تعامل در اینستاگرام، تفاوتهایی نسبی با دیگر شبکههای اجتماعی دارند و همین باعث میشود تشخیص دقیق زمانی که کاربران فعال هستند دشوار شود. اینستاگرام ضمنا به شما اجازه میدهد به دنبال پستهایی بگردید که در لوکیشنی خاص تگ شدهاند. برای این کار کافی است که نام لوکیشن مورد نظر را در نوار جستجو وارد کرده و در اپلیکیشن به سراغ تب Places یا در وبسایت به سراغ لیست کشویی بروید. آن دسته از نتایج جستجو که علامت سوزن در کنار خود دارند، متعلق به لوکیشنها هستند.
جزو اولین نفراتی باشید که اکسپلوریستا را رزرو کردید اپلیکیشن اکسپلوریستا سه ماه دیگر در دسترس قرار میگیرد و تحولی عظیم و جنجالی در زمینهی سوشال مدیا و مارکتینگ خواهد بود. در انتها اگر از نام کاربری خود راضی هستید آن را حفظ کرده و در غیر اینصورت با کلیک بر روی Change Username آن را عوض کنید. با استفاده از تنظیمات بخش Data usage and media quality (مصرف داده و کیفیت رسانه)، میتوانید تعیین کنید که تصاویر و ویدئوها با حداکثر کیفیت و با اینترنت وایفای آپلود شوند یا اینکه از اینترنت گوشی استفاده شود. لازم است یادآور شویم که پیش از این در مجله فرادرس در مورد بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام نیز به صورت مفصل و جامع مطلبی را منتشر کردهایم و این موضوع را کامل بررسی کردهایم. بازدید پیج تاثیر بسیار زیادی در افزایش فالور در اینستاگرام دارد.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام