ترفندهای سئو برای مبتدیان

آموزش سئو سایت مبتدی + نقشه راه مسیر حرفه ای شدن

ما در دوره آموزش سئو پیشرفته، تمام نکات مربوط به عقد قرارداد، شیوه گرفتن پروژه و میزان مبالغی که برای کلمات نیاز است را به شما آموزش خواهیم داد. الگوریتم پاندا یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشید تا در آموزش سئو دچار مشکل نشوید. ما در آموزش پیشرفته سئو به شما خواهیم آموخت چگونه متوجه شوید که محتوای شما از الگوریتم ها پیروی می کند یا خیر. وقتی کلمه ای را در گوگل سرچ می کنید تعدادی سایت را می بینید، مهم ترین سایت ها در صفحه اول گوگل نمایش داده می شوند که بسیار مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد و درآمد سایت های صفحه اول نیز بسیار بالاست. این دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کنند تا URLهای ساده و قابل‌فهم برای موتورهای جستجو و کاربران ایجاد کنید.

به مطالب مفید یک کنفرانس بزرگ سئو علاقه دارید، اما نمی‌توانید به آن بروید؟ بسیاری از سخنرانان سئو بعد از هر رویداد، اسلایدهای خود را در اسلاید شیر آپلود می‌کنند. در حالی که بنیانگذار آن دنبال مسیر جدیدی رفته، تیم موز همچنان هر هفته یک ویدیوی پانزده‌دقیقه‌ای تهیه می‌کند. این ویدیوها از سطح مبتدی تا پیشرفته به شکل فریبنده‌ای متنوع هستند. این سری ویدیویی جدید از ذهن فنی و خلاق آلیدا سولیس، بسیار ارزشمند است! کانال آلیدا ترکیبی از بررسی‌های عمیق آموزشی در سئو فنی و مصاحبه‌هایی با متخصصان سئو است.

این آموزش همچنین ممکن است شامل بحث‌های گروهی، مطالعات موردی و جلسات حل مسئله باشد. با استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs، و SEMrush می‌توانید کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار خود را شناسایی کرده و براساس حجم جستجو و رقابت، کلمات کلیدی هدفمند خود را انتخاب کنید. در حالی که لینک‌های داخلی مهمن، لینک‌های خارجی هستن که می‌تونن واقعاً پتانسیل رتبه‌گیری سایتت رو بالا ببرن. معمولاً سایت‌های برتر اینترنت اون‌هایی هستن که تعداد زیادی لینک‌های باکیفیت دارن. توی این راهنما، تمام جنبه‌های مهم سئو رو پوشش می‌دیم؛ از پیدا کردن کلمات و عباراتی که می‌تونن ترافیک خوبی به سایتت بیارن، تا سازگار کردن سایت با موتورهای جستجو و ساخت لینک و بازاریابی ارزش‌های خاص سایتت. هرچه مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت بیشتر شود گوگل این سیگنال را دریافت می‌کند که وب‌سایت شما برای کاربران مفید است به همین دلیل رتبه و اعتبار سایت شما در نتایج جستجو به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال، اگر اخیراً ورودی سایت شما افزایش یافته است یا تعداد محصولات زیادی را بارگذاری کرده اید، ممکن است به محدودیت هایی در استفاده از هاست وبسایت خود رسیده باشید. بنابراین چگونه می توانید به آن صفحات رونق دهید تا به صفحه اول بروند؟ از لینک های داخلی استفاده کنید. در اینجا، Industry Study همبستگی بین لینک های خروجی و رتبه بندی گوگل را نشان داد. به عبارت دیگر، صفحاتی که به منابع عالی پیوند داده می‌شوند، خود را به‌عنوان مرکز محتوای مفید از نظر Big G معرفی می‌کنند. یکی از بهترین سایت ها برای به روز نگه داشتن اطلاعات سئو سایت Moz.com است که مرجع عالی برای این زمینه است.

بیشتر محتواها ارزش اشتراک گذاری ندارند و بدون اشتراک گذاری مخصوصاً در قالب بک لینک در گوگل رتبه ای کسب نخواهید کرد. خوشبختانه، ایجاد محتوای ارزشمند برای بهبود استراتژی سئو خارجی شما چندان سخت نیست. یکی از ترفند های سئو استفاده از تکنیک آسمان خراش برای دستیابی به نتایج چشمگیر بسیار کارآ است. به جای نوشتن یک پست جدید، چرا آن را به یک پست موجود اضافه نکنیم؟ تصاویر را به روز و نکات جدیدی به محتواهای قبلی اضافه کنید و آنها را بروزرسانی کنید. برای اطمینان از اینکه پست جدید توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کرده است، با ارسال ایمیل به مشترکان خبرنامه خود بازاریابی ایمیلی خود را استارت بزنید و در شبکه های اجتماعی هم آن ها را به اشتراک بگذارید. بهترین پاسخ این است که در صورت نیاز یک تصویر داشته باشید و در جایی که نیاز است، آنچه کاربر نیاز دارد و خوانایی محتوا افزایش می یابد و درک مطلب با تصویر برای کاربر بهتر می شود، از تصویر استفاده کنید.

اما در این زمینه باید به عدم افراط در بکار بردن کلمات کلیدی و اجتناب از کاربرد زیاد آنها در یک متن نیز توجه داشت، زیرا این موضوع ممکن است باعث تجربه‌ ی ناخوشایند کاربران شود. کلمات کلیدی عباراتی هستند که افراد در موتورهای جستجو مانند گوگل آن‌ها را جستجو می‌کنند و به دنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند. کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود بشناسید و از آن‌ها در پست‌های وب سایت، مقالات وبلاگ، پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. اگر زمینه کسب و کار شما بسیار رقابتی است، مانند فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک، بهتر است از کلمات کلیدی استفاده کنید که خاص بوده و رقبای شما کمتر از آن استفاده کرده‌اند، اما مشتریان و مخاطبان به دنبال آن هستند. همه ما می‌دانیم یک سایت رشد یافته که با اصول سئو بهینه‌ سازی شده است، چقدر در بهبود کسب و کار اهمیت دارد. از این رو افرادی که هنوز تخصص کافی در بهبود سایت و سئو آن را ندارند، می‌بایست در دوره‌های آموزش سئو و تولید محتوا شرکت کنند.

می توانید از کپی از این تبلیغات استفاده کنید تا برچسب های عنوان و توضیحات خود را جذاب تر کنید. پس یکی دیگر از ترفند های سئو یافتن نسخه‌های جالب تبلیغاتی است بتوانید آن ها را در عنوان و توضیحات محتوای خود کار کنید. با توجه به اینکه اکثر جستجوهای گوگل در حال حاضر بر روی دستگاه های تلفن همراه انجام می شود، خوانایی برای سئو بیش از هر زمان دیگری مهم است. البته این مقاله بدرد هر کسی که بخواهد از طریق محتوا مارکتینگ کند می خورد. برای سئو سایت انگلیسی کار سختی پیش روی شما نیست، مراحل سئو اینگونه سایت ها مانند سایت های چند زبانه است و خیلی راحت انجام می شود. کار سئو در سایت های انگلیسی آسان تر است زیرا فقط یک زبان وجود دارد.

اگرچه گاهی اوقات اسنیپت به سایتی در صفحه دوم تعلق می‌گیرد، اما این مورد بسیار نادر است. توصیه می‌شود کلمه کلیدی اصلی خود را در اولین پاراگراف محتوای خود، یا حداقل در 100 کلمه ابتدایی آن بگنجانید. بهترین حالت اینه که URL به کاربر بگه موضوع صفحه چیه و تو کجای سایت قرار داره. با این کار، به گوگل نشون می‌دی که سایتت پر از محتوای مفید درباره موضوعات مرتبط با صنعت خودته. تخصص بخش مهمی از تولید محتواییه که هم E-E-A-T رو نشون بده و هم مفید باشه. استفاده از انواع رسانه‌ها همچنین یه راه خوب برای شکستن متن‌های بلند و یکنواخت محسوب می‌شه و می‌تونه تجربه کاربری بهتری ارائه بده که به‌طور غیرمستقیم روی سئو هم تاثیر داره.

اگر گوگل می‌خواهد از تلفن های هوشمند به هوش مصنوعی منتقل شود، داده های ساختاری نقش مهمی دارند. وی افزود در حالت ایده آل ما باید با پیش بینی مطالب بعدی خود،  گامی رو به جلو برداریم و به سوالات کاربر که ممکن است پس از پاسخ به سوال اولیه خود برای او ایجاد شود پاسخ دهیم. Casie Gillette مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing هم متوجه تغییر گوگل در قصد کلمه شده است. به نظر می رسد که کلمه “زیرا” باعث می شود درخواست شما قانونی تر به نظر برسد. مطالعه اخیر Google CTR ما نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند.

پس چگونه باید این را بفهمید؟ یک مکان خوب برای شروع این است که به آنچه مشتری شما می خواهد فکر کنید و ایده های خود را یادداشت کنید. در حالت آفلاین، آموزش از طریق اینترنت به صورت دوره های آنلاین و وبینارها یا کنفرانس های ویدئویی انجام می شود. در حال حاضر آموزش سئو غیرحضوری به دلیل مسائلی مانند صرفه جویی در هزینه، تمرکز بیشتر در حین آموزش و غیره بسیار پرطرفدار و ارزشمند است. توضیحات متا، عنوان و تمامی توضیحاتی که ارسال می کنید باید به زبان انگلیسی باشد و قرار دادن زبان های دیگر برای وب سایت های سئو انگلیسی ممنوع است. این تحلیل به شما کمک می‌کند استراتژی سئوی خود را بهبود دهید و رقابت مؤثرتری داشته باشید. همچنین می‌توانید URLها یا کل سایت خود را در Google Search Console بررسی کنید.

وقتی فهمیدی رقبات کیا هستن، از همون ابزارهایی که برای لینک‌های خودت استفاده کردی بهره بگیر و ببین کی به اونا لینک داده. بعد بررسی کن چه نوع محتوایی برای رقبای تو بهترین لینک‌ها رو گرفته. این اطلاعات می‌تونه بهت کمک کنه یه استراتژی مناسب برای جذب لینک بچینی. برای این کار، اول باید بفهمی رقبای اصلیت توی دنیای آنلاین کیا هستن. ممکنه کسب‌وکارهایی که در دنیای واقعی رقیب محسوب می‌شن، توی فضای جستجوی آنلاین باهات رقابت نداشته باشن.

هنگامی که تجربه خود را به اشتراک می گذارید، کسب و کار خود را به عنوان یک مرجع در زمینه خود معرفی می کنید. وقتی محتوا تولید می کنید، ترافیک ارزشمندی را به صفحه خود هدایت می کنید. این تصاویر، نقطه‌ای جالب برای مخاطبان شما ایجاد می‌کند که باعث می‌شود آنها در وب‌سایت شما مشارکت کنند. هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، آنها را در سایت خود ادغام خواهید کرد. اگر بتوانید حتی فقط یک بک لینک از وب سایت عالی ویکیپدیا برای سایت خود بگیرید یعنی کار خود را به نحو احسن انجام داده اید و نتیجهفوق العاده ای در انتظار شما خواهد بود. کلید واژه‌هایی که عبارتی بیش از دو کلمه دارند، به عنوان کلید وا‌‌‌ژه طولانی شناخته می‌شوند.

این فرآیند که Cloaking نامیده می‌شود، از تمام کلمات کلیدی و تکنیک‌های لازم برای نشان دادن وب‌سایت غنی از اطلاعات و در سطح خوب و مهم برای جذب مخاطب استفاده می‌کند، اما در واقع ارزشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند. نوشتن برای مخاطب اهمیت زیادی دارد، زیرا هدف اصلی سئو این است که از طریق آن درآمد کسب کنید. شما می‌خواهید کاربران از طریق جستجو شما را پیدا کنند، اما همچنین باید با محتوای خود آن‌ها را متقاعد کنید که شما بهترین انتخاب هستید. اگر فقط برای موتورهای جستجو می‌نویسید، خودتان را از مشتریان و لیدهای واقعی محروم می‌کنید. مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید و بهینه‌سازی برای گوگل را در اولویت دوم قرار دهید تا بیشترین نتیجه را از سئو بگیرید. امروزه اکثر افراد در سنین مختلف حضور فعالی در فضای مجازی دارند، از این رو سوشال مدیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به‌طور کلی، محتوای بلند عملکرد بهتری نسبت به محتوای کوتاه دارد، هم از نظر رتبه‌بندی و هم از نظر اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی. به همین دلیل، استراتژی سئوی شما به عنوان شخص مبتدی که پیرو اصول سئو است، باید محتوای بلند را در نظر بگیرد. در واقع، آن‌ها یکی از عوامل اصلی در رتبه‌بندی گوگل به شمار می‌روند. درست است که نباید به سایت یک رقیب لینک دهید یا از سایت خود در صفحات محصول یا خدمات لینک خارجی بدهید، اما نباید به‌طور کامل از لینک‌دهی به سایت‌های خارجی اجتناب کنید. برای گوگل، لینک‌دهی داخلی و خارجی (Outbound) نشانه‌ای از یک وب‌سایت سالم و معتبر است.

خزنده های گوگل در هر صفحه اول از همه اولین لینکسایت را رصد می کنند، پس باید به انکر تکستی (Anchortext) که انتخاب می کنید کاملا دقتداشته باشید. اولین لینک ها در منوی هدایت کننده بالای صفحه هستند و چه بهتر که ازکلمات کلیدی خوب و غنی استفاده کنید. در تولید محتوا برای سایت فقط بر روی یک یا دو کلمه کلیدی در عناوین مطالب متمرکز نشوید و به دنبال کلمات طولانی یا عبارت هایی باشید که در ترکیب با یکدیگر نتیجه ی بهتری را برای شما خواهند داشت. شما می توانید به کمک کارشناسان سئو ما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید و کسب و کار خود را متحول کنید. با استفاده از معماری اطلاعات، برچسب ها، ابر داده ها و اخیراً نشانه های ساختاری؛ ما توانستیم سیگنال های موتورهای جستجو را برای درک این ساختار محتوای موضوعی و حمایتی، ارائه دهیم. و اگر کاربران پس از 3 ثانیه سایت شما را ترک کنند، که به عنوان ” پرش ” نیز شناخته می شود؟ این یک سیگنال تجربه کاربری است که به گوگل می گوید مردم محتوای شما را دوست ندارند.

هیچ کس دوست ندارد از سایتی دیدن کند که قدیمی است یعنی مربوط به دهه های قبل و قدیم است. بنابراین در حالی که نیازی به طراحی مجدد وب سایت خود هر چند ماه یکبار نیست، باید ظاهر خوبی داشته باشد و این ظاهر خوب نشان دهنده برند قوی شما می باشد. در الگوریتم RankBrain رضایت هر چه بیشتر کابر برابر است با افزایش رتبه سایت در گوگل. وبلاگ نویسی راهی عالی برای نشان دادن تخصص شما و ایجاد اعتبار در زمینه کسب و کارتان است. بهتر است بدانید که بیش از نیمی از جستجوهای انجام شده در گوگل امروزه با استفاده از تلفن همراه صورت می‌گیرد. زمانی که مخاطب با تلفن همراه خود به جستجو در گوگل می‌پردازد، گوگل نمایش سایتی را در اولویت قرار می‌دهد که با صفحه نمایش تلفن همراه سازگار باشد.

در آموزش سئو به شما گفتیم که سعی کنید صفحه را با بک لینک بسیار عالی و قدرتمند در حین گوگل دنس تقویت کنید تا در رتبه برتر مورد نظر قرار گیرد. سایت هایی که سئو کلاه سفید کامل انجام می دهند زمان بیشتری را برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی دشوار نیاز دارند. از آنجا که رقبای آنها یا سئو کلاه خاکستری یا کلاه سیاه را در اینجا انجام می دهند پروژه شما دشوار است. پس باید سئو کلاه سفید را کنار بگذاریم و به سراغ روش های دیگر انجام فعالیت های سئو در وب برویم. تو گوگل “دیجیتال مارکتنیگ” رو سرچ میکنی یه سری سایت میاره و هر نتیجه گوگل رو میزنی و وارد سایت میشی. ممکن است یک صفحه درباره کافه‌ها (Coffee Shops) و یک صفحه درباره رستوران‌های ایتالیایی داشته باشید.

داده‌های ساختار یافته (Schema Markup) نوعی کد هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بهتر درک کنند محتوای وب‌سایت شما درباره چه موضوعی است. این داده‌ها می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره محصولات، رویدادها، نظرات کاربران و بسیاری موارد دیگر ارائه دهند. استفاده صحیح از Schema می‌تواند باعث نمایش نتایج غنی (Rich Snippets) در صفحات نتایج جستجو شود، که این می‌تواند نرخ کلیک (CTR) وب‌سایت شما را افزایش دهد. استفاده از کلمات کلیدی موثر یکی از راه‌های اصلی بهبود سئو و جذب ترافیک به وبسایت است. کلمات کلیدی نقش کلیدی در بهبود رتبه‌ سایت در موتورهای جستجو دارند.

موتورهای جستجو از انکر تکست برای فهمیدن موضوع صفحه و رتبه‌بندی استفاده می‌کنن. مثلاً اگه با انکر تکست "سئو چیست" به یکی از صفحات سون‌لرن لینک بدیم، گوگل احتمالاً می‌فهمه که اون صفحه درباره آموزش سئو هست و ممکنه برای جستجوهای مرتبط با سئو رتبه بهتری بگیره. همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنن که صفحات سایتت رو کشف، خزش و رتبه‌بندی کنن. وقتی یه صفحه توسط صفحات دیگه زیاد لینک بشه، این می‌تونه نشونه‌ای باشه که اون صفحه برای موتورهای جستجو اهمیت داره. با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی (که پایین‌تر بهش می‌پردازیم) مطمئن شو که عنوان‌هات حاوی کلمات کلیدی‌ای هستن که کاربران به احتمال زیاد توی نتایج جستجو می‌زنن. ابزارهایی مثل Google Search Console یا Keyword Explorer می‌تونن بهت بگن یه URL برای چه کلمات کلیدی‌ای رتبه داره.

استفاده از تصاویر مناسب و مرتبط برای ایجاد جذابیت و جلب توجه بیشتر به محتوای شما بخشی از اصولی است که هر سازنده محتوا می داند و از آن استفاده می کند. بهتر است این تصاویر دارای عناوین مرتبط با محتوا باشند و از کلمات کلیدی در آنها برای کمک به افزایش بازدید و رتبه سایت استفاده شود. این موضوع به ویژه اگر جستجو بر اساس تصاویر باشد تا متن، اهمیت بیشتری پیدا می کند. در قسمت ویژه آموزش سئو یکی از موضوعات سئو کلاه سفید است، حالا می پرسید سئو کلاه سفید یعنی چه؟ به طور خلاصه، همانطور که در بالا به شما گفتیم، سئو کلاه سفید به معنای انجام سئو کاملاً طبق قوانین گوگل است. این بدان معناست که شما همیشه محتوای با کیفیت و یونیک ایجاد می کنید و آن را در سایت منتشر می کنید. یا بهتر است مطالب مربروط به آموزش تولید محتوا را نیز مطالعه کنید تا بدانید تولید محتوا به چه معناست.

درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. اگر به تبلیغات نیاز دارید و الزامی هستش ، از مطالب بینابینی مزاحم خودداری کنید. برای سفارش سئو سایت و استعلام تعرفه و قیمت سئو کافی ست به ما پیام بدهید تا ما با شما تماس بگیریم. در ایمیل های خود برای مخاطبان اگر بتوانید در همانابتدا دلیل ارسال ایمیل را بیان کنید، احتمال اینکه پاسخ ها و بازخوردهای بهتری راداشته باشید، بیشتر است. کافی ست از کلماتی همچون “زیرا”، “چون”، “به دلیل”، “بهخاطر” و … استفاده کنید تا مخاطب بداند درلیل ارسال ایمیل چیست.

پاسخ باید به صورتی باشد که در حد یک پاراگراف یا چند خط کوتاه مخاطب را به جواب برساند . مطالعه اخیر Backlinco در Google CTR نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند. هر چه نرخ پرش شما بهتر باشد، رتبه بهتری خواهید داشت؛ به طور کلی، هر چه جستجوگران مدت بیشتری در سایت شما بمانند (معروف به «زمان اقامت»)، رتبه شما بالاتر خواهد بود. اما اگر مردم روی نتیجه شما کلیک نکنند، گوگل سایت شما را رها می کند. اگر مطمئن نیستید که مخاطبان شما در Reddit کجا هستند، جای نگرانی نیست، فقط موضوع خود را جستجو کنید.

صفحاتی که به آنها پیوند می‌دهید، موضوع صفحه وب شما را منعکس می‌کنند و صفحاتی که به منابع مفید پیوند می‌دهند نیز نسبت به صفحاتی که فقط به مطالب خودشان پیوند دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. در یک دوره آموزشی سئو مسیر سئو را یاد خواهید گرفت، اما هیچ اشتباهی نکنید! ممکن است شماره تماس شما پاسخ داده نشود، شماره خود را به شماره دیگری تغییر دهید تا شخص دیگری پاسخ دهد. مطالب زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما برنامه‌ریزی برای اینکه چه زمانی چه چیزی را بنویسید، می‌تواند تفاوت زیادی در استراتژی محتوای شما ایجاد کند. به خاطر داشته باشید که محتوای شما معمولاً باید در صفحه اول نتایج جستجو رتبه بگیرد تا به اسنیپت تبدیل شود.

اگر می‌خواهید واقعاً خواننده را درگیر خود نگه دارید، می‌توانید از عبارات انتقالی و Bucket Brigade با هم استفاده کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک پاراگراف را با یک عبارت انتقالی شروع کنید و سپس از یک Bucket Brigade برای علاقه مند نگه داشتن خواننده استفاده کنید. یا می‌توانید از تیپ سطلی برای معرفی یک پاراگراف جدید استفاده کنید. اگر می‌خواهید دو متن را در یک پاراگراف به هم متصل کنید، می‌توانید از عبارت انتقالی مانند «مثلا»، «به عبارت دیگر»، «به‌علاوه» یا «اما» استفاده کنید. دفعه بعد که در مورد تکنیکی که ایجاد کرده اید (خواه یک نکته رژیم غذایی، هک بهره وری یا سیستم پرورش گوجه فرنگی) بنویسید، آن را نام ببرید. در مرحله بعد، نرخ پرش و زمان ماندگاری در صفحات خود را بهبود بخشید.

یکی از مشکلاتی که باعث میشود خیلی ها از مهارت و علم سئو سایت ترس داشته باشند، این است که در اغلب فیلم ها و مقاله های آموزشی این حیطه، متخصصان از نکات و مفهوم های تخصصی و ناآشنای زیادی صحبت میکنند. زمان مشاهده نتایج سئو بستگی به عوامل مختلفی مانند میزان رقابت در صنعت شما، کیفیت اجرای استراتژی‌های سئو، و به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل دارد. به طور کلی، ممکن است چندین ماه طول بکشد تا نتایج قابل توجهی مشاهده شود. سئو یک فرآیند مستمر است که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق، پیاده‌سازی استراتژی‌های موثر، و ارزیابی مداوم دارد. برای موفقیت در سئو، باید همواره به دنبال بهبود عملکرد خود باشید و از جدیدترین روش‌ها و تکنیک‌های سئو استفاده کنید. ابتدا مطمئن شو که سایتت برای موتورهای جستجو قابل دسترسیه و مشکلی در خزش سایتت وجود نداره.

ایجاد پروفایل گوگل بیزینس به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات ضروری درباره شرکت خود را در اختیار گوگل و کاربران قرار دهید. ایجاد این حساب کاربری سریع و آسان است، بنابراین این کار را به یکی از اولین وظایف سئوی خود تبدیل کنید. استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، محتوای پست رو جذاب‌تر می‌کنه و می‌تونه به رتبه بهتر کمک کنه. همچنین، بهتره کلمه کلیدی اصلی رو تا حد ممکن به اول عنوان نزدیک کنی. اگه دنبال ایده‌های بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی هستی، برو به بخشی که نوشته "ببین رقبات چطوری از کلمات کلیدی هدف استفاده می‌کنن". روی "نمایش بیشتر" زیر هر مورد کلیک کن تا محتوای بیشتری ببینی و ازشون ایده بگیری.

این ابزار پولی است و شما با خرید اکانت به تمامی قسمت های آن دسترسی کامل دارید. از آنجایی که یوتیوب ویدیو محور است، پست های شما بیشتر در بخش ویدیوی YouTube نمایش داده می شود. حالا با گسترش دسترسی چت بات OpenAI ، امکان دریافت درخواست ها از واتساپ در این هوش مصنوعی فعال شده است. E-E-A-T مخفف تجربه (Experience)، تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness) است. این مجموعه از دستورالعمل‌های گوگل برای ارزیابی محتوای آنلاین توسط ارزیاب‌های انسانی طراحی شده است. این اولین تأثیر تعیین می‌کند که آیا فردی روی صفحه شما کلیک می‌کند یا به صفحه دیگری می‌رود.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری